Agregátor obsahu
Zpět Středočeský kraj aktualizoval memorandum o spolupráci při rozvoji silnic v okolí Berounského tunelu
Při výstavbě železničního Berounského tunelu bude Správa železnic úzce spolupracovat se Středočeským krajem a Ministerstvem dopravy České republiky. Rada na dnešním zasedání schválila aktualizované memorandum, ve kterém všechny strany deklarují vzájemnou koordinaci při přípravě jednotlivých projektů.
Středočeský kraj chystá v okolí budoucího Berounského tunelu postavit nový obchvat Nučic nebo spojnici z Jinočan do Hlásné Třebaně. „ Jsou to důležité projekty nejen pro nás, protože zlepší dopravní obslužnost regionu, ale také pro Správu železnic, která je využije při stavbě tunelu. Dnes schválená aktualizovaná verze memoranda nám u těchto staveb přislibuje podporu Ministerstva dopravy České republiky, Správa železnic zase pomůže při přípravě a výstavbě,“ popisuje radní pro oblast silniční dopravy Josef Pátek. Přeložky krajských silnic také sníží negativní vlivy na okolní obce.
Podle radního Josefa Pátka kraj naslouchá představitelům obcí, i proto se memorandum nyní aktualizovalo. Stavby vzniknou ve vzájemném partnerství všech dotčených subjektů státní správy a samospráv. Všichni účastníci se budou informovat o postupu jednotlivých projektů. „Berounský tunel je jedním z nejrozsáhlejších dopravních projektů v České republice. Přeložky krajských silnic jsou ale jeho důležitou součástí, proto v jejich přípravě nepolevíme,“ ujišťuje radní Josef Pátek. Novou verzi memoranda ještě musí schválit zastupitelé.
Budoucí dvoukolejný Berounský tunel vytvoří moderní spojení směrem na západ Čech a dále do Německa, zároveň odlehčí stávající trati kolem řeky Berounky pro příměstské spoje. Vlaky v něm budou dosahovat rychlosti až 200 kilometrů za hodinu. Z pražského Smíchova dojedou do Berouna za 12 minut, do Plzně za 45 minut. Aktuální plány Správy železnic počítají se zprovozněním tunelu v roce 2038.
© ilustrační foto Freepik.com