Standard 2

Orgán sociálně-právní ochrany má k dispozici potřebné hygienické a osobní ochranné pracovní prostředky pro zaměstnance zařazené v orgánem sociálně-právní ochrany k výkonu sociálně-právní ochrany.

Naplnění obsahu kritéria


NAPLNĚNÍ OBSAHU KRITÉRIA

Způsob zajištění potřebného hygienického zázemí pro pracovníky OSPOD
  Pro pracovníky OSPOD je k dispozici oddělené WC, úklid je zajišťován v rámci pravidelné údržby a úklidu prostor úřadu (viz Směrnice 71).

Způsob zajištění potřebného hygienického zázemí pro klienty
  Pro 
klienty je k dispozici čekárna na chodbě v prvním patře, dále přebalovací pult a místnost na kojení v místnosti č. 069 a bezbariérové WC pro klienty v místnosti č. 1022 a č.  1023a (viz kritérium 2a). 

Forma ochrany pracovníků OSPOD

  • před agresivními projevy klientů (viz kritérium 2a);
  • očkování, lékárnička, čistící a dezinfekční prostředky, návleky, rukavice a způsob užití ochranným prostředků, jejich uložení a nákup apod. (viz Směrnice č. 71);
  • způsob zajištění úklidu a hygieny na pracovišti OSPOD (viz Směrnice č. 71).

S formou ochrany jsou zaměstnanci prokazatelně seznámeni na školeních realizovaných ze strany zaměstnavatele. Nákup a evidenci zakoupených ochranných prostředků zajišťuje odborně způsobilá osoba oddělení hospodářské správy. Pro pracovníky OSPOD zaměstnavatel zajišťuje dezinfekční prostředky, návleky na obuv a jednorázové rukavice, i když nejsou zahrnuti mezi skupinami zaměstnanců uvedenými ve Směrnici č. 71. Ochranné prostředky mají zaměstnanci k dispozici v jednotlivých kancelářích. Při zajišťování prevence první pomoci i organizování ročních prověrek BOZP spolupracuje Odbor podpory řízení krajského úřadu s poskytovatelem pracovně lékařských služeb. Spolupráce spočívá zejména v kontrole obsahu lékárniček a ve školení zaměstnanců k poskytnutí první pomoci (asistentky vedoucích jednotlivých odborů). Oddělení řízení lidských zdrojů zajišťuje pro zaměstnance pravidelné zdravotní prohlídky a očkování, eviduje jejich výsledky.

V případě epidemiologické situace, případně vyhlášení stavu nouze jsou všichni zaměstnanci Středočeského kraje zařazení do krajského úřadu povinni postupovat dle aktuálních Příkazů ředitele Krajského úřadu Středočeského kraje (např. upřednostnit v budově krajského úřadu vzájemnou telefonickou nebo elektronickou komunikaci před osobní. zrušení služebních cest zaměstnanců, zákaz pořádání všech akcí v budově úřadu s účastí veřejnosti).

V souvislosti s epidemiologickou situací a povinností nosit trvale ochranné prostředky horních cest dýchacích (roušky, respirátory) byl nastaven postup fasování a likvidace těchto ochranných prostředků, dále byly na dvoře krajského úřadu umístěny dvě sběrné nádoby na použité jednorázové ochranné prostředky v souladu s doporučeným hygienickým postupem pro nezdravotnická zařízení.

V případě nepříznivé epidemiologické situace, případně vyhlášení stavu nouze jsou všichni zaměstnanci Středočeského kraje zařazení do krajského úřadu povinni postupovat dle aktuálních Příkazů ředitele Krajského úřadu Středočeského kraje, které se týkají např.: upřednostnění vzájemné telefonické nebo elektronické komunikace před osobní v budově krajského úřadu, zrušení služebních cest zaměstnanců, zákaz pořádání všech akcí v budově úřadu s účastí veřejnosti, dodržování rozestupů, nošení ochranných roušek, případně respirátorů, používání desinfekčních prostředků, povinnosti účastnit se testování. Zahraniční a tuzemské služební cesty zaměstnanců nejsou realizovány, pořádání všech akcí v budově úřadu s účastí veřejnosti (třetích osob) je zakázáno. Vstup pro návštěvy je umožněn výhradně vchodem „A", návštěvníka si osobně vyzvedne a po celou dobu pobytu v budově krajského úřadu jej doprovází.

Umístění lékárničky a defibrilátoru
 
Lékárničky jsou umístěny v budově úřadu ve vrátnici A, dále u asistentek hejtmanky, ředitele a vedoucích odborů. Oddělení hospodářské správy lékárničky podle potřeby doplňuje na návrh vedoucího odboru či asistentky. V době nepřítomnosti asistentky vedoucí Odboru sociálních věcí je k dispozici lékárnička ve vrátnici vchodu A. U vstupu "A" v místnosti veřejně přístupné podatelny (č. 007) a přímo v recepci "C" jsou umístěny automatické bifázické externí defibrilátory určené pro širokou veřejnost. Pomocí tohoto defibrilátoru může provádět resuscitaci každý zaměstnanec, případně i návštěvník KÚ. Obsluha je instruována hlasovými povely jak postupovat, podrobné hlasové zprávy v českém jazyce vedou uživatele po celou dobu defibrilace. AED obsahuje elektrody pro dospělé a pro děti.

Úklid a hygiena v prostorách krajského úřadu
 
Oddělení hospodářské správy odpovídá za pravidelnou údržbu, úklid a čištění všech zařízení a pracovišť v budově (viz Směrnice č. 71 k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci).