Blanka Línková, DiS.
projektový manažer
Odbor řízení dotačních projektů
Oddělení přípravy a realizace projektů
tel.: 257 280 558
e-mail: linkovab@kr-s.cz
Mgr. Radka Tesařová
finanční manažer
Odbor řízení dotačních projektů
Oddělení přípravy a realizace projektů
tel.: 257 280 276
e-mail: tesarova@kr-s.cz
Mgr. et Bc. Helena Vlčková
metodik sociálních služeb (projektu)
Odbor sociálních věcí
Oddělení koncepce a metodiky sociálních služeb
tel.: 257 280 337; 702 159 277
e-mail: vlckovah@kr-s.cz
Mgr. Olga Petřivá
metodik sociálních služeb (projektu)
Odbor sociálních věcí
Oddělení koncepce a metodiky sociálních služeb
tel.: 725 562 735
e-mail: petriva@kr-s.cz
Ing. Lucie Schröderová
kontrolor, finanční referent v oblasti sociálních služeb
Odbor sociálních věcí
Oddělení ekonomiky v sociální oblasti
tel.: 257 280 885
e-mail: schroderova@kr-s.cz
Bc. Veronika Kořínková
kontrolor, finanční referent v oblasti sociálních služeb
Odbor sociálních věcí
Oddělení ekonomiky v sociální oblasti
tel.: 257 280 366
e-mail: korinkova@kr-s.cz
Bc. Nela Schülerová
administrativní asistent
Odbor sociálních věcí
Oddělení koncepce a metodiky sociálních služeb
tel.: 257 280 866
e-mail: schulerova@kr-s.cz
Mgr. Jan Morávek, Ph.D.
evaluátor projektu
Odbor sociálních věcí
Oddělení koncepce a metodiky sociálních služeb
e-mail: moravek@kr-s.cz
DŮLEŽITÉ: Dotační řízení pro rok 2022
Vážení poskytovatelé sociálních služeb,
rádi bychom vás upozornili, že na stránkách Středočeského kraje je vyhlášeno dotační řízení pro rok 2022:
Jelikož pro OPZ+ nebyla MPSV vyhlášena alokace, výzva ani seznam podpořených služeb, je toto vyhlášení platné pro všechny sociální služby v síti sociálních služeb Středočeského kraje.
Žádost pro rok 2022 je možné podávat prostřednictvím aplikace OK služby v termínu od 11. 10. 2021 do 29. 10. 2021.
Veškeré podklady a kontaktní osoby jsou k dispozici na stránkách viz odkaz výše.
PRODLOUŽENÍ: Výjimky pro tzv. bagatelní podporu
Vážení poskytovatelé sociálních služeb,
dovolujeme si Vás informovat o prosloužení trvání výjimky ze strany MPSV ohledně tzv. bagatelnosti podpory. Účinnost výjimky A je prodloužena od 1. 1. 2021 do 30. 6. 2021. Účinnost výjimky může být v návaznosti na aktuální situaci rozhodnutím ŘO prodloužena.
Celý dokument je dostupný na portálu OPZ zde: https://www.esfcr.cz/aktuality-opz/-/asset_publisher/0vxsQYRpZsom/content/vyjimky-pri-realizaci-aktivit-v-projektech-opz-od-1-1-2021?inheritRedirect=false
Výjimka pro tzv. bagatelnost podpory
Vážení poskytovatelé sociálních služeb,
dovolujeme si Vás informovat o zveřejnění dokumentu z ŘO (řídícího orgánu MPSV). Jedná se o dokument Výjimky týkající se realizace aktivit v projektech podpořených z OPZ, který obsahuje výjimky upravující pravidla realizace aktivit v projektech podpořených z OPZ v návaznosti na zhoršující se epidemiologickou situaci způsobenou onemocněním COVID-19.
Výjimky se týkají této oblasti:
A) Výjimka pro tzv. bagatelnost podpory a rozšíření možnosti realizace aktivit také v elektronické a telefonické formě
Obecná část pravidel pro žadatele a příjemce v rámci OPZ v kap. 18.1.3.2 stanoví limit, že účastníkem/podpořenou osobou v projektu z hlediska indikátorů, je pouze osoba, která:
a) získala v daném projektu podporu v rozsahu minimálně 40 hodin (bez ohledu na počet dílčích podpor, tj. počet dílčích zapojení do projektu) a zároveň;
b) alespoň 20 hodin z podpory, kterou osoba v daném projektu získala, nemá charakter elektronického vzdělávání.
Důvod změny: Pravidlo, že alespoň 20 hodin z podpory nemá charakter elektronického vzdělávání, je v době zhoršené epidemiologické situace způsobené onemocněním COVID-19 a přijímaných opatření nepřiměřené. Vedle vzdělávání lze elektronickou formou organizovat setkávání skupin nebo poskytovat také poradenství či konzultace nebo telefonicky.
Proto se pro zajištění realizace aktivit typu vzdělávání, setkávání skupin, konzultace nebo poradenství stanovuje, že podpora získaná v době účinnosti výjimky se započítává do limitu pro bagatelní podporu v plném rozsahu bez ohledu na to, zda byla poskytnuta prezenční, elektronickou nebo telefonickou formou.
Aktivita realizovaná elektronickou formou musí probíhat v prostředí softwarového nástroje, který umožní vytvoření audiozáznamu o průběhu aktivity a vytvoření seznamu podpořených osob, které se aktivity zúčastnily.
Dále se stanovuje, že příjemce je povinen vytvořit a uchovat audiozáznam o průběhu vzdělávací akce za každou lekci (školicí den), a to v případě, že vzdělávací akce proběhla s využitím systému videokonferenčního přenosu, který umožňuje okamžitou vizuální a akustickou interakci lektora, mentora, pracovníka příjemce, konzultanta, poradce apod. a účastníka aktivity a jejich spolupráci.
V případech, kdy není vytváření audiozáznamu žádoucí z důvodu citlivého obsahu povinnost vytvořit a uchovat audiozáznam neplatí.
V případě poradenství či konzultací realizovaných telefonickou formou je dokladem písemný záznam, který bude obsahovat identifikaci účastníků a identifikaci poradce nebo konzultanta a termín a čas zahájení a ukončení poradenství či konzultace. Písemný záznam musí být opatřen podpisem poradce nebo konzultanta.
Účinnost výjimky A: od 5. 10. 2020 do 31. 12. 2020. Účinnost výjimky může být v návaznosti na aktuální situaci rozhodnutím ŘO prodloužena.
Celý dokument je dostupný na portálu OPZ zde: https://www.esfcr.cz/pravidla-pro-zadatele-a-prijemce-opz.
Maximální možné mzdové limity pro rok 2021
Maximální možné mzdové limity pro rok 2021 jsou v rámci projektové dotace závazné, nikoliv doporučené.
Obvyklé ceny zařízení a vybavení dle ESFCR
Vážení poskytovatelé sociálních služeb,
dovolujeme si Vás informovat, že dne 1. 6. 2020 vešla v platnost tabulka Obvyklých cen zařízení a vybavení ze strany ESFCR/OPZ týkající se projektové dotace viz níže. Výše doporučených cen uvedených zařízení mohou být předmětem veřejnosprávních kontrol. Doporučujeme uvedené ceny dodržovat. Vyšší ceny bude pak nutné na žádost kontrolujícího orgánu zdůvodnit.
Půlroční kontrola vyrovnávací platby
Vážení poskytovatelé sociálních služeb,
na základě nově uzavřené Smlouvy o pověření k poskytování služby obecného hospodářského zájmu na nové období, se již půlroční kontrola vyrovnávací platby neprovádí. Vyúčtování vyrovnávací platby na konci roku bylo zachováno. V případě jakýchkoliv dotazů ohledně vyrovnávací platby se můžete obrátit na kontaktní osoby.
Informace k finančnímu vypořádání dotace poskytnuté na rok 2020
S finančním vypořádání dotace pro rok 2020 se bude společně s tabulkou Vyúčtování výdajů za rok 2020 zároveň vyplňovat a zasílat tabulka „Seznam zaměstnanců přímo hrazených z projektové dotace" a Účetní deníky za jednotlivé služby, které jsou hrazeny z projektové dotace. Podrobnější informace budou zveřejněny před koncem roku na webových stránkách v sekci projektu OPZ III.
Rozdělení dotace OPZ III
Dne 27. 1. 2020 projednalo Zastupitelstvo Středočeského kraje na svém zasedání poskytnutí dotací na podporu sociálních služeb v rámci projektové dotace OPZ III. pro rok 2020 a 2021. Usnesením č. 076-22/2020/ZK ze dne 27. 1. 2020 bylo rozhodnuto o přidělení dotace dle dokumentu rozdělení dotace (k dispozici ZDE).
Rozdělení dotace projekt OPZ III.
Vážení poskytovatelé sociálních služeb,
dovolujeme si Vás informovat, že materiál s návrhy rozdělení dotace přiznané v rámci projektu OPZ „Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji III" bude projednávat Zastupitelstvo Středočeského kraje na svém zasedání dne 27. 1. 2020.
První splátka může být vyplacena neprodleně po uzavření Veřejnoprávní smlouvy, a to v řádu několika dnů.
V případě dotazů se na nás neváhejte obrátit.
Aktualizace mzdových limitů na základě zákona č. 32/2019 s účinností od 1. 7. 2019
Na základě zákona č. 32/2019 Sb. dochází s účinností od 1. 7. 2019 ke zrušení tzv. karenční doby, po kterou se v případě dočasné pracovní neschopnosti neposkytuje osobě v zaměstnaneckém nebo služebním poměru náhrada mzdy nebo platu, případně plat či jiný příjem (zpravidla první 3 dny trvání dočasné pracovní neschopnosti).
Jako určitá kompenzace za zrušení karenční doby dochází s účinností od téhož dne ke snížení sazby pojistného na nemocenské pojištění o 0,2 % – změna § 7 odst. 1 písm. a), c) bod 2 a písm. e) zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZPSZ").
Z tohoto důvodu jsou aktualizovány mzdové limity pro rok 2019 a rok 2020
Aktualizované mzdové limity pro rok 2020
Pracovní pozice |
Hrubá mzda zahrnující odměny a příplatky (v Kč) |
Hrubá mzda zahrnující odměny a příplatky včetně odvodů |
Hrubá mzda - odměna DPP (v Kč/hod) |
Hrubá mzda - odměna DPP vč. odvodů (v Kč/hod) |
Pracovník v sociálních službách |
37 956 Kč |
50 785 Kč |
227 Kč |
304 Kč |
Sociální pracovník |
41 895 Kč |
56 055 Kč |
251 Kč |
336 Kč |
Metodik, Supervizor |
47 988 Kč |
64 208 Kč |
287 Kč |
384 Kč |
Pedagogický pracovník |
42 788 Kč |
57 250 Kč |
256 Kč |
343 Kč |
Zdravotnický pracovník* |
56 191 Kč |
75 184 Kč |
336 Kč |
450 Kč |
Manželský a rodinný poradce, psycholog |
48 594 Kč |
65 019 Kč |
291 Kč |
389 Kč |
Další odborný pracovník |
47 988 Kč |
64 208 Kč |
287 Kč |
384 Kč |
Vedoucí pracovníci (např. vedoucí organizace, vedoucí služby) |
50 224 Kč |
67 200 Kč |
301 Kč |
402 Kč |
Administrativní pracovníci (např. asistentka) |
31 509 Kč |
42 159 Kč |
189 Kč |
252 Kč |
Účetní, ekonomové |
35 648 Kč |
47 698 Kč |
213 Kč |
286 Kč |
Obslužný personál (např. údržby, úklid) |
22 320 Kč |
29 864 Kč |
134 Kč |
179 Kč |