Agregátor obsahu

Zpět Na tratích ve středních Čechách jezdí už šest RegioFoxů v barvách PID

Už šest moderních motorových jednotek RegioFox PID vozí cestující na tratích ve Středočeském kraji. Jednotky s čísly 004, 005, 008, 018, 019 a 020 vozí cestující na osobních vlacích na trati Rakovník – Beroun a Beroun – Rudná u Prahy – Praha. Pravidelný provoz Lišek, jak se dvoučlánkovým motorovým jednotkám lidově říká, navazuje na provoz zkušební, který ve Středočeském kraji probíhal od loňského roku a v červnu po schválení nového typu vlaků skončil. Do konce roku 2026 bude na tratě především v západní části kraje nasazeno celkem 38 nových Lišek.

Díky spolupráci se Středočeským krajem rozšiřujeme bezbariérové cestování v regionu a zákazníkům nabídneme podstatně vyšší komfort cestování. RegioFoxy jsou vybaveny například palubní Wi-Fi, mají USB konektory a zásuvky 230 V pro napájení cestovní elektroniky, u části míst jsou stolky, na které lze položit třeba notebook, a interiér souprav je klimatizovaný. Vlak s kvalitním vypružením podvozků navíc nabízí mnohem klidnější a pohodlnější jízdu než dosluhující motoráky,“ říká k novým RegioFoxům Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

V průběhu tří let bude ve Středočeském kraji nasazeno celkem 38 nových vozidel RegioFox, které výrazně omladí vozový park. Jeho rozsáhlá modernizace vyplývá z dodatku prodlužujícím stávající smlouvu s Českými drahami na regionálních tratích o 5 let, který se povedlo jednomyslně schválit na březnovém zastupitelstvu,“ doplňuje Petr Borecký, radní pro dopravu ve Středočeském kraji.

Chceme, aby zejména pro každodenní dojíždění do Prahy využívalo vlaky co nejvíce lidí. Proto je důležité, aby byly dostatečně kapacitní a cestující tam měli všechno, co potřebují. To znamená víc místa, pohodlí a taky všechny moderní vychytávky. Nové RegioFoxy tak mají samozřejmě klimatizaci, dost prostoru na kočárky a kola, bezbariérový přístup, fungující Wi-Fi, zásuvky nebo USB konektory,“ uvedl 1. náměstek primátora hlavního města Prahy pro oblast dopravy Zdeněk Hřib.

RegioFoxy postupně ve středních Čechách i jinde nahrazují již dosluhující vozidla řad 809, 810 či 814. Ve Středočeském kraji jsme už ukončili zkušební provoz. Vozidla, která se mu podrobila, odjela do Polska k finálním úpravám podle schváleného typu a místo nich jsme aktuálně nasadili šest Lišek. Ty jezdí na trati z Prahy přes Rudnou u Prahy do Berouna a z Berouna do Rakovníka, kde se o ně starají v tamním depu,“ uvádí Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu, a dodává: „ Na tratě v regionu navíc kromě RegioFoxů v následujících letech nasadíme i osvědčené motorové vozy německé provenience Regio-Shuttle RS1, které v Česku provozujeme pod obchodním názvem RegioSpider. Na tratě Středočeského kraje jich zamíří celkem 34.“

Motorové jednotky RegioFox jsou bezbariérové, klimatizované vlaky vybavené širokou paletou služeb pro pohodlné cestování do zaměstnání, školy nebo za volnočasovými aktivitami. Samozřejmostí je palubní Wi-Fi síť, elektrické zásuvky a USB konektory pro dobíjení cestovní elektroniky, prostory pro velká zavazadla včetně kočárků a jízdních kol nebo audiovizuální informační systém. Motorové jednotky jsou vybaveny motory Rolls-Royce s možností využívat nejnovější generaci šetrných paliv HVO, představují tak jedny z nejekologičtějších dieselových vlaků v Evropě.

České dráhy si od polské společnosti PESA objednaly celkem 106 RegioFoxů. Po jejich dodání od výrobce jsou postupně nasazovány do provozu na tratích nejen v Praze a středních Čechách, ale také v Královéhradeckém, Jihočeském, Pardubickém, Plzeňském kraji a v Kraji Vysočina.

Informace o jednotce řady 847 RegioFox

· kapacita 115 míst k sezení (včetně sklopných sedaček),

· 8 jízdních kol,

· 3 kočárky,

· 2 invalidní vozíky,

· 1 bezbariérová toaleta,

· klimatizace,

· Wi-Fi síť,

· zásuvky 230V+USB,

· audiovizuální systém, sčítání cestujících, bezpečnostní kamery,

· délka 44,4 metrů,

· hmotnost 83 tun,

· max. rychlost 120 km/h,

· výkon 750 kW,

· počet motorů – 2,

· počet hnaných náprav – 4,

· přenos výkonu hydrodynamický,

· počet podvozků – 3,

· počet dveří – 4.