Agregátor obsahu
Středočeský kraj se ostře ohrazuje proti návrhu MČ Prahy 6 týkající se regulace dopravy při příjezdech z kraje
Rada Středočeského kraje na svém dnešním jednání přijala usnesení, ve kterém se ostře ohrazuje proti návrhu městské části Prahy 6 v souvislosti s plánovaným opatřením, které by v budoucnu mělo vést k omezování automobilové dopravy na příjezdech ze Středočeského kraje, a to například pomocí světelných závor. Navrhovaná opatření by dle krajské rady zásadně zkomplikovala dopravní situaci a cestování statisícům Středočechů, kteří do hlavního města denně dojíždí.
„ Ostře se ohrazujeme proti návrhu Prahy 6,
která plánuje dle sdělení svých představitelů zavést
razantní omezení pro automobilovou dopravu na příjezdech ze
Středočeského kraje do Prahy 6 a zásadně tak zkomplikovat
situaci všem Středočechům. Současně stojíme na straně obcí,
jelikož není možné problém městské části jednostranně
přenášet do kraje. Radní městské části pro dopravu Ondřej
Matěj Hrubeš navíc poznamenal, že jediná přijatelná forma
dojíždění pro Středočechy je MHD. Rád bych proto připomněl,
že Středočeši ve velké míře hromadnou dopravu využívají,
nicméně ta má své limity, a proto v některých případech musí
automobil využít. Tvrzení radního pro dopravu Prahy 6 je o to
více zarážející, protože je to právě městská část Praha 6, která
desítky let blokuje výstavbu moderní rychlodráhy na Kladno.
Současně je to opět Praha 6, která oponuje záměru Středočeského
kraje stavět tramvajovou trať na Velké Přílepy a další pražská
část Suchdol desetiletí blokuje výstavbu severozápadní části
Pražského okruhu,“ uvádí radní pro oblast veřejné
dopravy Petr Borecký.
Podle informací městské části by nyní měla ve věci
probíhat jednání s magistrátem, TSK a organizací ROPID. „
Za Středočeský kraj budu jednoznačně požadovat po
představitelích hlavního města Prahy, aby k tomuto řešení
nebylo přistoupeno bez předchozí koordinace se Středočeským
krajem a jeho obcemi. V této věci jsem byl také pověřen
radou, abych se do jednání o plánovaných opatřeních vložil a
hájil tak zájmy Středočechů. Navrhované řešení je pro nás
naprosto nepředstavitelné a je příkladem toho nejhoršího
NIMBY v praxi (z anglického „ne za mým dvorkem“). Nebo
opravdu chtějí představitelé Prahy, abychom začali pro její
obyvatele uzavírat části Středočeského kraje? Asi všichni
soudní vidí, že je to nesmysl,“ dodává radní
Borecký.
Dopravní situaci by v budoucnu dle radního pro
silniční dopravu Karla Bendla měla primárně pomoci dostavba pražského
okruhu. „ Intenzivně s Ministerstvem dopravy a ŘSD
spolupracujeme na dokončení Pražského okruhu, který je pro řešení
dopravy v metropoli naprosto zásadní. Jako Středočeský kraj
připravujeme a realizujeme doprovodné a navazující dopravní
stavby, které povedou k výraznému ulehčení od dopravy pro obce
nejen v kraji, ale také v městských částích,“
doplňuje radní pro oblast silniční dopravy Karel Bendl.