Agregátor obsahu
Zpět Zastupitelé schválili Aktualizace zásad územního rozvoje pro vysokorychlostní trať, silnici u Cítova a obchvat Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi
Krajští zastupitelé na svém dnešním zasedání rozhodli o vydání 9., 12. a 14. Aktualizace zásad územního rozvoje. Ty řeší vymezení koridoru pro vysokorychlostní trať, silnici u Cítova a obchvat Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi. Materiály předkládal Jiří Snížek, náměstek hejtmanky pro oblast regionálního rozvoje a územního plánování.
Devátá, dvanáctá a čtrnáctá Aktualizace zásad územního rozvoje (AZÚR) Středočeského kraje dostaly od zastupitelstva zelenou. „ Devátá AZÚR řeší vymezení koridoru pro veřejně prospěšnou stavbu železniční dopravy, tedy vysokorychlostní trať mezi Poříčany a Světlou nad Sázavou a napojení trati s Nymburkem. Dvanáctka řeší koridor pro obchvat Cítova na silnici II/246 včetně napojení na silnici Beřkovice – Cítov a čtrnáctka pak obchvat Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi,“ jmenuje Jiří Snížek.
Devátá AZÚR je pořizována na žádost investora, tedy Správy železnic. Jako podklad pro rozhodnutí sloužila stanoviska odboru životního prostředí a zemědělství středočeského krajského úřadu a Ministerstva životního prostředí ČR. „ Závěrem je, že při uplatnění nutných opatření k předcházení nebo minimalizaci zjištěných negativ, jsou vlivy na obyvatelstvo a složky životního prostředí akceptovatelné. Ve vztahu k územním podmínkám pro hospodářský rozvoj a soudržnost společenství obyvatel nebyly zjištěny žádné významné negativní vlivy,“ míní Jiří Snížek.
Dvanáctá AZÚR je pořizována z vlastního podnětu a jako podklad opět sloužila stanoviska krajského odboru životního prostředí a zemědělství. „ Ministerstvo životního prostředí ČR tentokrát nepožadovalo zpracování dokumentace k posouzení návrhu z hlediska vlivů na životní prostředí. Se všemi požadavky se krajský úřad vypořádal,“ hodnotí Jiří Snížek.
Zastupitelstvo odsouhlasilo i návrh 14. AZÚR, který řeší vybudování druhé etapy obchvatu Brandýsa nad Labem – Staré Boleslavi, jedná se o přeložku silnice II/610, která bude přivaděčem k severní části silničního okruhu kolem Prahy. Návrh AZÚR je pořizován na návrh oprávněného investora, kterým je v tomto případě Ředitelství silnici a dálnic. I v případě 14. AZÚR musel Krajský úřad Středočeského kraje vypořádat řadu připomínek.