Agregátor obsahu
Zpět Na budoucí Kampus Cihelna v Roztokách byly vyhlášena architektonická soutěž
Město Roztoky a Středočeský kraj pokračují v přípravách společného projektu výstavby střední školy a 2. stupně základní školy nazvaného Kampus Cihelna. Na jeho budoucí podobu byla nyní vyhlášena architektonická soutěž.
Kampus vznikne na městských pozemcích v Žalově na místě bývalé cihelny, kde od roku 2021 stojí budova 1. stupně základní školy. Předmětem architektonické soutěže je návrh nové školní budovy s kapacitou 480 žáků, která bude sdružovat střední školu a 2. stupeň základní školy, včetně jejího zakomponování do celého areálu. Jedná se tak o zcela unikátní záměr, jehož cílem je vytvořit prostředí podporující spolupráci žáků i zaměstnanců různých věkových kategorií. Kampus se zároveň stane přirozeným komunitním centrem pro veřejnost z Roztok a okolí, včetně řady firem sídlících v regionu.
Nová školní budova by měla disponovat moderně řešenými výukovými prostory, které umožní různé metody vzdělávání. 16 kmenových, 4 jazykové a dalších 9 odborných učeben doplní školní klub, knihovna se studovnou a víceúčelová aula, kde bude možné pořádat přednášky, workshopy, ale i menší koncerty. Budova bude rovněž disponovat jídelnou s výdejem, samotnou přípravu stravy bude zajišťovat stávající kapacitní kuchyně v budově 1. stupně.
Architektonická soutěž je koncipována jako otevřená jednofázová. Termín odevzdání soutěžních návrhů je stanoven do 26. května. Podané návrhy bude následně hodnotit porota složená ze zástupců města, kraje a nezávislých odborníků. Předsedou poroty je architekt Ondřej Píhrt, jehož atelier SOA architekti stojí za návrhem několika moderních školních budov. Dalšími nezávislými členy poroty jsou architektky Lenka Dvořáková a Michaela Horákova a architekti Josef Choc, David Mateásko a David Tichý.
Předpokládaná výše investičních nákladů je 390 mil. Kč bez DPH. Na soutěžní ceny je stanovena částka 2 mil. Kč. S vítězem soutěže bude město následně jednat o smlouvě na kompletní projektové práce, jejichž předpokládaná hodnota činí 27,5 mil. Kč.
K dokončení školního kampusu v Roztokách by mohlo dojít v roce 2028. Memorandum o vzájemné spolupráci mezi městem a krajem, k jehož uzavření došlo v září loňského roku, předpokládá, že následný provoz celého kampusu bude zajišťovat společně zřizovaná školská právnická osoba. Kampus je součástí širšího záměru Středočeského kraje na vybudování trojice zcela nových středních škol tzv. na zelené louce. Již na začátku roku byla vyhlášena architektonická soutěž na budovu čtyřletého gymnázia v Černošicích a stejným způsobem by měla být hledána podoba gymnázia v Jesenici.
Samotná architektonická soutěž je odbornou veřejností vnímána jako vhodný způsob zadání na projekt veřejné stavby a je doporučována vládním dokumentem Politika architektury a stavební kultury ČR. Město a kraj proto na její přípravě spolupracují se společností CBArchitektura, která se tématem školních budov a organizací architektonických soutěží dlouhodobě zabývá.
Zdroj: Město Roztoky
© úvodní ilustrační foto Freepik.com
Naše projekty
Portály, které by vás mohly zajímat
Středočeské inovační centrum
Podpora inovací a podnikání
Středočeský platební portál
Snadné placení poplatků obcím a spolkům
Participativní rozpočet pro obce
Obecní participativní rozpočet snadno a přehledně
Bezpečný Středočeský kraj
Aktuální bezpečnostní situace v kraji
Portál krizového řízení
Středočeská centrála cestovního ruchu
Kam vyrazit ve středních Čechách
Integrovaná doprava Středočeského kraje
Informace o veřejné dopravě Středočeského kraje.
Vzdělávací institut Středočeského kraje
Vzdělávací institut Středočeského kraje
Portál příspěvkových organizací
Portál pro příspěvkové organizace
Dopravní portál
Veřejné zakázky
Přehled uveřejněných veřejných zakázek, jejichž zadavatelem je Středočeský kraj
Elektronický dotační portál Středočeského kraje
Prostřednictvím Elektronického dotačního portálu (EDP) je možné podávat žádosti o poskytnutí dotací, darů a návratných finančních výpomocí v rámci jednotlivých pravidel a programů z rozpočtu Středočeského kraje