Standard 2
Výkon sociálně-právní ochrany je zajištěn v prostorách vhodných pro komunikaci s ohroženými dětmi a rodinami. Orgán sociálně-právní ochrany zajistí takové prostory pro výkon sociálně-právní ochrany, které představují odpovídající zázemí pro výkon sociálně-právní ochrany a jejichž kapacita odpovídá množství konzultací spojených s poskytováním sociálně-právní ochrany.
Naplnění obsahu kritéria
NAPLNĚNÍ OBSAHU KRITÉRIA
Budova krajského úřadu
Budova krajského úřadu se nachází na území městské části Praha 5 - Smíchov s dobrou dopravní dostupností. Budova je bezbariérově upravena. Oddělení sociálně-právní ochrany dětí (dále jen "OSPOD") je umístěno v 1. nadzemním podlaží budovy a je dosažitelné pomocí výtahů, které se nalézají u vchodu A i B (přístup z ulice Zborovská) i C (přístup z ulice Preslova). Vchod C je vybaven přepravní schodišťovou plošinou pro zajištění bezbariérového přístupu do budovy pro osoby se sníženou schopností pohybu. Všechny vstupy jsou vybaveny recepcí s ostrahou (vchod A s nepřetržitým provozem). Ostraha zabezpečuje po dobu 24 hodiny bezpečnost v celém objektu. Vedlejší vchod B je aktuálně uzavřen. Pro návštěvníky úřadu je před vchodem A ve Zborovské ulici vyhrazeno 12 parkovacích míst, jejichž provozní řád je upraven vnitřním předpisem úřadu.
Úřední hodiny
Pondělí 8.00 – 17.00
Středa 8.00 – 17.00
Pracovníci OSPOD jsou dostupní veřejnosti i v dalších pracovních dnech a to:
Úterý 8.00 – 14.00
Čtvrtek 8.00 – 14.00
Pátek 8.00 – 14.00
Dosažitelnost pracovníků OSPOD je v úterý a ve čtvrtek zajišťována do 16:00 hod. v rámci služby a to fyzickou přítomností pracovníka oddělení sociálně-právní ochrany dětí včetně telefonického kontaktu.
Při nepříznivé epidemiologické situaci na území ČR na základě povinnosti zaměstnavatele podle § 101 a násl. zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce a v souladu se zákonem č. 94/2021 Sb., o mimořádných opatřeních při epidemii onemocnění COVID-19, případně usnesením vlády, lze přijmout opatření k úpravě úředních hodin, pracovní doby a dosažitelnosti pracovníků OSPOD. Zaměstnanci jsou povinni řídit se aktuálními příkazy ředitele Krajského úřadu Středočeského kraje k epidemiologické situaci. Informace o případné úpravě úředních hodin a dostupnosti pracovníků OSPOD jsou zveřejňovány na webových stránkách Krajského úřadu Středočeského kraje.
Oddělení SPOD - kanceláře
Oddělení SPOD je umístěno v 1. patře budovy úřadu v místnostech č. 1001, 1003, 1004, 1005, 1008 a 1040. Vybavení jednotlivých kanceláří zajišťuje dostatečné zázemí pro práci s klienty a umožňuje poskytovat SPO v odpovídající kvalitě:
- kancelářský nábytek (stolky, uzamykatelné skříně, kancelářské židle),
- výpočetní technika,
- telefon,
- zázemí pro dětské klienty.
Počet pracovníků v jednotlivých místnostech: 1001 - 1, 1003 - 1, 1004 - 1, 1005 - 2, 1008 - 2, 1040 - 3.
Pokud je v době konzultace a jednání s klientem v místnosti přítomen další kolega, je vždy dotazován klient, zda s ohledem na vytvoření bezpečného a důvěrného prostředí souhlasí s přítomností dalšího pracovníka (kanceláře 1005, 1040 a 1008).
Veřejné prostory pro klienty
Potřebné zázemí pro klienty je vytvořeno:
- čekárna na chodbě před kancelářemi OSPOD včetně dětského koutku – I. poschodí;
- přebalovací pult a místnost na kojení v přízemí u vchodu C (označeno piktogramem);
- WC pro klienty v I. poschodí;
- bezbariérové WC pro klienty (místnost č. 1022, č. 1023a).
Od června 2017 jsou Odborem bezpečnostního ředitele KÚSK vydávány Security Brief vztahující se:
- k možným bezpečnostním hrozbám v oblasti kybernetické bezpečnosti
- ke zvýšení bezpečnosti a zajištění ochrany osob a majetku v budově sídla Středočeského kraje
- ke zpracování osobních údajů
- k zabezpečení mobilních telefonů
- k zabezpečení dokumentů v kancelářích
- ke sdělování informací neoprávněným osobám
Security Brief jsou rozesílány e-mailem všem zaměstnancům krajského úřadu a jsou zveřejňovány na intranetu bezpečnosti. Zaměstnanci krajského úřadu jsou povinni řídit se těmito pravidly.