Povinně zveřejňované informace dle § 5 odst. 3 zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon"). Zákon o svobodném přístupu k informacím je obecně závaznou právní normou, která zajišťuje právo veřejnosti na informace, které mají k dispozici státní orgány, územní samosprávné celky a jejich orgány a veřejné instituce, jakož i další subjekty, kterým zákon svěřil rozhodování o právech, právem chráněných zájmech nebo povinnostech fyzických nebo právnických osob v oblasti veřejné správy, a to pouze v rozsahu této jejich rozhodovací činnosti. Zákon obsahuje taxativní výčet informací, které povinný subjekt musí zveřejnit. Mezi povinně zveřejňované informace se řadí i ty informace, které povinný subjekt poskytl individuálním žadatelům. Podle § 5 odst. 3 zákona povinný subjekt do 15 dnů od poskytnutí informací na žádost zveřejní tyto informace způsobem umožňujícím dálkový přístup. O informacích poskytnutých v jiné než elektronické podobě nebo mimořádně rozsáhlých elektronicky poskytnutých informacích, postačí zveřejnit doprovodnou informaci, vyjadřující jejich obsah.

Agregátor obsahu

Zpět Informace k přezkoumání hospodaření obce Solenice

Předmět žádosti:
Krajský úřad Středočeského kraje (dále jen „povinný subjekt") obdržel dne 22. 07. 2022 žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ"), ve které byly požadovány informace k přezkoumání hospodaření obce Solenice (IČ: 00243311) dle zákona č. 420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí, ve znění pozdějších předpisů.

Poskytnuté informace:
V souladu s ustanovením § 14 odst. 5 písm. d) zákona InfZ, byly žadateli poskytnuty předmětné informace:
1. Zda povinný subjekt od 1. 1. 2015 do současnosti prováděl přezkoumání hospodaření obce Solenice (IČ: 00243311) dle zákona č. 420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí, ve znění pozdějších předpisů? Pokud je odpověď kladná, prosím o informaci, ve kterých letech povinný subjekt přezkoumání hospodaření obce Solenice prováděl.
Přezkoumání hospodaření obce Solenice bylo prováděno za roky 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021

2. Pokud je na otázku č. 1 odpověď kladná, žádám povinný subjekt o poskytnutí závěrů z přezkoumávání hospodaření obce Solenice v jednotlivých letech.
Žadateli byly zaslány Zprávy o přezkoumání hospodaření obce Solenice za jednotlivé roky 2015 – 2021, kde je vždy uveden závěr z přezkoumání.

3. Zda povinný subjekt od 1. 1. 2015 do současnosti obdržel nějaký podnět, který by upozorňoval na porušování zákona č. 420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí, ve znění pozdějších předpisů obcí Solenice? Pokud je odpověď kladná, prosím o informaci, jak povinný subjekt takový podnět řešil.
Dne 22.3.2022 byl předán řediteli Krajskému úřadu od Ministerstva financí ČR telefonický podnět, který byl prověřen v rámci možností předmětu a procesu přezkoumání  při konečném přezkoumání za rok 2018 vykonaném 10.6.2019. (žadateli byl zaslán Dopis  č.j. 09266/2022/2019/KUSK)

4. Zda povinný subjekt od 1. 1. 2015 do současnosti obdržel nějaký podnět, který by upozorňoval na porušování zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě, ve znění pozdějších předpisů obcí Solenice? Pokud je odpověď kladná, prosím o informaci, jak povinný subjekt takový podnět řešil.
Upozornění nebo podnět k porušování tohoto zákona ze strany obce Solenice ve stanoveném období nebylo obdrženo.

5. Kolik kontrol ve své působnosti od 1. 1. 2015 do současnosti povinný subjekt prováděl, jehož kontrolovaným subjektem byla obec Solenice?
Krajský úřad Středočeského kraje (Odbor interního auditu a kontroly) vykonává výhradně přezkoumání hospodaření dle zákona č. 420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon"), vždy však za předpokladu, že je o přezkoumání v souladu s ust. § 4 odst. 1 zákona požádán. Obec každoročně žádá o přezkoumání hospodaření a to bylo provedeno za roky 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 (viz Zprávy o přezkoumání).

6. Žádám o poskytnutí informace, zda některá z kontrol, kterou povinný subjekt prováděl ve své působnosti od 1. 1. 2015 do současnosti, jehož kontrolovaným subjektem byla obec Solenice, identifikovala porušování platných právních předpisů obcí Solenice. Pokud je odpověď kladná, prosím o informaci, jaké platné právní předpisy obec Solenice porušovala a jaké opatření jí bylo povinným subjektem uloženo.
Při dílčím přezkoumání za roky 2015, 2017, 2021 byly zjištěny chyby a nedostatky, které byly územním celkem napraveny a při konečném přezkoumání kontrolovány. (viz Zprávy  o přezkoumání hospodaření obce Solenice za roky 2015, 2017, 2021).
Dle ustanovení § 13 odst. 1 písm. a) je územní celek povinen přijmout opatření k nápravě chyb a nedostatků uvedených v zápisu z dílčího přezkoumání, a to bezodkladně poté, co byl s nimi seznámen podle § 6 odst. 1 písm. b), a podat o tom informaci, včetně informace o jejich splnění, přezkoumávajícímu orgánu při konečném přezkoumání.
Při konečném přezkoumání za rok 2015 byl zjištěn nedostatek, který byl napraven a jeho odstranění kontrolováno při konečném přezkoumání za rok 2016. (viz Zpráva  o přezkoumání hospodaření obce Solenice za roky 2015, 2016).

7. Žádám o poskytnutí informace, jak má postupovat občan, který měl od obce Solenice pronajatou bytovou jednotku vlastněnou obcí Solenice a ani více než půl roku po odstěhování z této bytové jednotky se od obce Solenice nemůže domoci řádného a správného vyúčtování vratné kauce od obce Solenice, pokud mu obec Solenice vratnou kauci vyúčtovává účetními doklady, které s bytovou jednotkou nesouvisí? Současně žádám povinný subjekt o informaci, zda lze tuto věc (uvedenou v tomto bodu žádosti) řešit přímo s povinným subjektem v roli nadřízeného orgánu obci Solenice.
Vztahy upravuje zákon č. 67/2013 Sb., kterým se upravují některé otázky související  s poskytováním plnění spojených s užíváním bytů a nebytových prostorů v domě s byty. Pokud na Vaše upozornění obec nereaguje, doporučujeme Vám vyhledat právní pomoc.
Krajský úřad není nadřízeným orgánem a není oprávněn provádět z moci úřední, nebo  na podnět třetí osoby, ani jiné finanční kontroly týkající se hospodaření územního samosprávného celku; vykonává výhradně přezkoumání hospodaření dle zákona č. 420/2004 Sb., o  přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon"), vždy však za předpokladu, že je o přezkoumání v souladu s ust. § 4 odst. 1 zákona požádán.

Informace zpracoval: Dne 04. 08. 2022 Odbor interního auditu a kontroly
Poprvé zveřejněno 08. 08. 2022