Povinně zveřejňované informace dle § 5 odst. 3 zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon"). Zákon o svobodném přístupu k informacím je obecně závaznou právní normou, která zajišťuje právo veřejnosti na informace, které mají k dispozici státní orgány, územní samosprávné celky a jejich orgány a veřejné instituce, jakož i další subjekty, kterým zákon svěřil rozhodování o právech, právem chráněných zájmech nebo povinnostech fyzických nebo právnických osob v oblasti veřejné správy, a to pouze v rozsahu této jejich rozhodovací činnosti. Zákon obsahuje taxativní výčet informací, které povinný subjekt musí zveřejnit. Mezi povinně zveřejňované informace se řadí i ty informace, které povinný subjekt poskytl individuálním žadatelům. Podle § 5 odst. 3 zákona povinný subjekt do 15 dnů od poskytnutí informací na žádost zveřejní tyto informace způsobem umožňujícím dálkový přístup. O informacích poskytnutých v jiné než elektronické podobě nebo mimořádně rozsáhlých elektronicky poskytnutých informacích, postačí zveřejnit doprovodnou informaci, vyjadřující jejich obsah.

Agregátor obsahu

Zpět Informace k režimu home office u pracovníků Krajského úřadu Středočeského kraje

Předmět žádosti:
Krajský úřad Středočeského kraje (dále jen „povinný subjekt") obdržel dne 30. 9. 2022 žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ") ve které žadatelka požaduje poskytnutí následujících informací:
1) - přehled dní strávených v režimu home office u všech zaměstnanců odboru Územního plánování a stavebního řádu Krajského úřadu Středočeského kraje a to tak, aby bylo uvedeno u každého zaměstnance počet dní strávených v režimu home office od začátku roku 2022 a přesná náplň práce v těchto dnech včetně schválení režimu home office u těchto zaměstnanců (kým a kdy)
2) - postup práce v režimu home office u výše uvedených zaměstnanců - zejména s ohledem na skutečnost ochrany osobních údajů a práce se spisy mimo pracoviště odboru Územního plánování a stavebního řádu Krajského úřadu Středočeského kraje (konkrétně jak probíhá práce v režimu home office bez toho, aby spisy opustily budovu, jak je chráněna bezpečnost údajů, spisů, jaké pracovní pomůcky jsou poskytnuty pro home office režim)
3) - postup pro zajištění zastupitelnosti pracovníků odboru Územního plánování a stavebního řádu Krajského úřadu Středočeského kraje v době úředních hodin (kdo zajišťoval, kdy zejména na den 29. 9. 2022)
4) - údaje o proškolení všech zaměstnanců Krajského úřadu Středočeského kraje na rozšíření úředních hodin s platností od 1. 9. (29. 9. došlo k opakovanému popření existence úředních hodin úředníky)
5) - postup, který bude uplatněn v souvislosti s neinformovaností o úředních hodinách a lhaní občanům
6) - postup, který bude uplatněn vůči zaměstnanci ing. Štičkovi, který v době údajného režimu home office nebyl k zastižení ani telefonicky na služebním mobilním telefonu
7) - proškolení ing. Štufky a ing. Štičky na písemnou komunikaci Krajského úřadu Středočeského kraje (hrubé pravopisné chyby, neznalost základní gramatiky - požaduji rovněž doklad o jejich maturitní zkoušce z českého jazyka a literatury)
8) - uvedení školení a jeho místa, na kterém byl údajně dne 29. 9. 2022 přítomen vedoucí oddělení stavebního řádu Krajského úřadu Středočeského kraje
9) - uvedení místa výkonu a náplň práce všech zaměstnanců odboru ředitele Krajského úřadu Středočeského kraje včetně ředitele a jeho zástupce (nikdo z nich nebyl v úředních hodinách k zastižení v budově úřadu a ani telefonicky), zajímá mě kde byli, kdo měl koho zastupovat a na jakém podkladě
10) - uvedení místa a pracovní náplně hejtmanky Středočeského kraje dne 29. 9. 2022

Poskytnuté informace:
V souladu s ustanovením § 14 odst. 5 písm. d) zákona InfZ, povinný subjekt částečně poskytnul předmětné informace k bodům č. 1), 4), 5), 6), 7), 8), 9), 10), za dotčené odbory.
Současně bylo ve věci žádosti vydáno rozhodnutí o částečném odmítnutí poskytnutí informace u bodů č. 2), 3).

Odbor územního plánování:
Ad 1) Povinný subjekt v tomto bodě žádosti o informaci žadatelce částečně vyhovuje

Ad 2), 3) Bylo vydáno rozhodnutí o částečném odmítnutí poskytnutí informací pod body 2,3.

Ad 8) Vedoucí oddělení stavebního řádu, povinného subjektu pan Ing. Karel Štufka, se účastnil dne 29. 9. 2022 konference „Stavební úřady 2022 (29.-30. 9. 2022)" pořádané společností VITA software, s.r.o., IČ 61060631, Na Beránce 57/2, 160 00 Praha 6.

Za Odbor Personální:
Ad 4) Zaměstnanci Středočeského kraje byli prokazatelně seznámeni se změnou úředních hodin formou hromadné e-mailové zprávy a rovněž byli v měsíci září proškoleni on-line. Kontrolu dodržování úředních hodin ze strany zaměstnanců zajišťují vedoucí zaměstnanci Středočeského kraje.

Ad 5) Občané jsou informováni o úředních hodinách prostřednictvím webových stránek Středočeského kraje: Kontaktní údaje | Informační systém krajského úřadu (kr-stredocesky.cz)

Ad 6) Zaměstnanec Středočeského kraje pan Ing. Štička byl v době výkonu práce z domova k zastižení na mobilním telefonu. Tuto skutečnost ověřil nadřízený vedoucí zaměstnanec a rovněž ji potvrdil.

Ad 7) Proškolení pana Ing. Štufky a pana Ing. Štičky na písemnou komunikaci bylo realizováno dne 13. 7. 2015. Oba zaměstnanci se zúčastnili školení „Úprava dokumentů zpracovaných textovými procesory (ČSN 016910). Pan Ing. Štufka a pan Ing. Štička mají vysokoškolské vzdělání, které předpokládá povinnost maturitní zkoušky z českého jazyka.

Ad 9) Ředitel Krajského úřadu Středočeského kraje není zařazen do odboru. Ředitel Krajského úřadu Středočeského kraje řídí činnost úřadu a odpovídá hejtmance za plnění úkolů úřadem, v samostatné a přenesené působnosti. Vydává vnitřní předpisy upravující chod úřadu. Místo výkonu práce ředitele KÚSK i zástupce ředitele je Praha 5, Zborovská 11.

Ředitel KÚSK i zástupce ředitele se dne 29. 9. 2022 účastnili jednání Rady Středočeského kraje. Jejich účast je na zasedání rady nezbytná, a to z důvodu plnění úkolů stanovené Radou SK.

Níže uvádíme další kompetence a pravomoci ředitele KÚSK, které stanoví Organizační řád Středočeského kraje:
a) odpovídá za plnění úkolů úřadu v samostatné i přenesené působnosti, za koordinaci chodu vnitřní správy úřadu, za nastavení systému řízení lidských zdrojů,
b) plní úkoly uložené mu Zastupitelstvem, Radou nebo hejtmankou,
c) vydává organizační řád, pracovní řád, spisový řád, bezpečnostní řád a další vnitřní předpisy úřadu, včetně jejich změn a doplňků,
d) rozhoduje o kompetenčních sporech odborů úřadu,
e) určuje odbor, který provede řízení v případě, kdy jednání přestupce naplňuje znaky skutkových podstat více přestupků a k jejich projednání jsou věcně příslušné dva či více odborů,
f) odpovídá za organizování, řízení a zajištění přiměřenosti a účinnosti finanční kontroly a zavedení a udržování vnitřního kontrolního systému,
g) schvaluje střednědobý a roční plán interních auditů a rozhoduje o uložení doporučení z provedených interních auditů k realizaci,
h) schvaluje návrhy na zdokonalení řídicích, informačních a kontrolních systémů a materiálně-technického vybavení úřadu,
i) odpovídá za zkvalitňování řídicích, správních a ostatních činností úřadu, za ochranu utajovaných informací a za nastavení systému ochrany osobních údajů osob a zajištění plnění povinností úřadu podle zákona č. 101//2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
j) rozhoduje o závazných stanoviscích úřadu vyžádaných jinými orgány veřejné správy, a o zabezpečení úkolů a koncepčních opatření týkajících se výkonu státní správy v kraji,
k) rozhoduje zejména o stanovení platu a odměn všem zaměstnancům, o náhradě škody způsobené zaměstnanci kraje zařazenými do úřadu,
l) určuje dobu čerpání dovolené, poskytuje pracovní volno a uděluje souhlas vedoucím odboru a zástupcům ředitele s pracovními cestami, uděluje souhlas zaměstnancům zařazeným do úřadu k zahraničním pracovním cestám v souladu s příslušným interním předpisem a k jejich uvolňování v pracovní době pro účely studia při zaměstnání atd.,
m) odpovídá při řešení mimořádných a krizových situací a při vyhlášení krizového stavu za přizpůsobení činnosti úřadu činnosti krizového štábu,
n) předkládá Radě návrhy na jmenování a odvolání vedoucích odborů, jmenuje a odvolává vedoucí oddělení,
o) je odpovědnou osobou podle § 2 písm. e) bod 7 zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů,
p) kontroluje proces aplikace základních registrů a koordinuje aplikaci zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o základních registrech"), do pracovněprávních a dalších interních předpisů úřadu,
q) řídí a kontroluje práci zástupců ředitele a vedoucích jemu přímo podřízených odborů,
r) uzavírá se Základní organizací Odborového svazu Státních orgánů a organizací Krajského úřadu Středočeského kraje kolektivní smlouvu a její dodatky,
s) plní další úkoly, stanoví-li tak zvláštní zákony, např. zákon o obcích, zákon o krajích, zákon o finanční kontrole, volební zákony.

Níže uvádíme další kompetence a pravomoci zástupce ředitele:
a) plní úkoly uložené mu ředitelem v rámci sjednaného druhu práce nebo na základě zvláštního pověření,
b) účastní se porad ředitele s vedoucími odborů,
c) podílí se na tvorbě vnitřních předpisů, pravidel a zásad pro činnost úřadu,
d) vykonává koncepční práci vytvářející předpoklady pro naplnění strategických cílů kraje v oblasti zajišťování výkonu samostatné působnosti a plnění úkolů úřadu v oblasti přenesené působnosti.

Ad 10) Místo výkonu práce hejtmana/ky Středočeského kraje je Praha 5, Zborovská 11. Hejtman/ka Středočeského kraje nemá z titulu výkonu své funkce (člena zastupitelstva), pracovní náplň. Kompetence hejtmana/ky Středočeského kraje jsou uvedeny v zákoně č. 129/2000 Sb. o krajích v § 61:
(1) Hejtman zastupuje kraj navenek.
(2) Hejtmana a náměstka hejtmana (náměstky hejtmana) volí zastupitelstvo z řad svých členů. Hejtman a náměstek hejtmana musí být občany České republiky. Odpovídají za výkon své funkce zastupitelstvu. Rada může ukládat úkoly hejtmanovi jen v rozsahu své působnosti.
(3) Hejtman
a) s náměstkem hejtmana podepisuje právní předpisy kraje,
b) po předchozím souhlasu ministra vnitra jmenuje a odvolává ředitele v souladu se zvláštním zákonem; jmenování nebo odvolání ředitele bez předchozího souhlasu ministra vnitra je neplatné,
c) stanoví podle zvláštního předpisu 21) plat řediteli a ukládá mu úkoly,
d) na základě zmocnění v zákoně zřizuje pro výkon přenesené působnosti zvláštní orgány,
e) odpovídá za včasné objednání přezkoumání hospodaření kraje za uplynulý kalendářní rok,
f) odpovídá za informování občanů o činnosti kraje,
g) vykonává další úkoly v samostatné nebo přenesené působnosti, pokud jsou mu svěřeny zastupitelstvem, radou nebo tak stanoví zákon,
h) plní obdobné úkoly jako statutární orgán zaměstnavatele podle zvláštních předpisů vůči uvolněným členům zastupitelstva a řediteli.

(4) Hejtman svolává a zpravidla řídí zasedání zastupitelstva a rady, podepisuje spolu s ověřovateli zápis z jednání zastupitelstva a zápis z jednání rady.

Informace zpracoval: Odbor legislativně právní a KŽÚ
Poprvé zveřejněno 24. 10. 2022