Povinně zveřejňované informace dle § 5 odst. 3 zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon"). Zákon o svobodném přístupu k informacím je obecně závaznou právní normou, která zajišťuje právo veřejnosti na informace, které mají k dispozici státní orgány, územní samosprávné celky a jejich orgány a veřejné instituce, jakož i další subjekty, kterým zákon svěřil rozhodování o právech, právem chráněných zájmech nebo povinnostech fyzických nebo právnických osob v oblasti veřejné správy, a to pouze v rozsahu této jejich rozhodovací činnosti. Zákon obsahuje taxativní výčet informací, které povinný subjekt musí zveřejnit. Mezi povinně zveřejňované informace se řadí i ty informace, které povinný subjekt poskytl individuálním žadatelům. Podle § 5 odst. 3 zákona povinný subjekt do 15 dnů od poskytnutí informací na žádost zveřejní tyto informace způsobem umožňujícím dálkový přístup. O informacích poskytnutých v jiné než elektronické podobě nebo mimořádně rozsáhlých elektronicky poskytnutých informacích, postačí zveřejnit doprovodnou informaci, vyjadřující jejich obsah.

Agregátor obsahu

Zpět Poskytnutí informací k poskytnutým informacím za rok 2023 (InfZ 15/24)

Předmět žádosti

Dne 17. 1. 2024 obdržel Krajský úřad Středočeského kraje (dále jen „povinný subjekt“) žádost o informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které žadatel požaduje následující informace:

„ …tímto v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb. žádám o následující informace:

1. U kolika žádostí o informace dle zákona č. 106/1999 Sb. obdržených v roce 2023 jste požadované informace poskytli v elektronické podobě?

2. U kolika z takto poskytnutých informací, viz dotaz č. 1, jste poskytnutou informaci v souladu s §5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. zveřejnili způsobem umožňujícím dálkový přístup v zákonné lhůtě?

3. U kolika z takto poskytnutých informací, viz dotaz č. 1, jste v souladu s §5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. zveřejnili způsobem umožňujícím dálkový přístup v zákonné lhůtě pouze doprovodnou informaci vyjadřující obsah informace poskytnuté samotnému žadateli?

4. U kolika z takto poskytnutých informací, viz dotaz č. 1, jste v rozporu s §5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. poskytnutou informaci dosud ani částečně nezveřejnili způsobem umožňujícím dálkový přístup?

5. V případě, že na dotazy č. 3 a 4 bude odpověď >= 1, žádám o sdělení spisové značky příslušného spisu, jehož se zveřejněná doprovodná informace vyjadřující obsah informace poskytnuté samotnému žadateli, resp. v rozporu s informačním zákonem dosud nezveřejněná informace týkala.

6. Žádám o jména úředníků a jejich funkční zařazení, kteří byli v roce 2023 odpovědní za zákonné zveřejňování poskytnutých informací na webu úřadu v souladu s §5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb, a taktéž provedení zákonné anonymizace osobních údajů ve zveřejňovaných informacích (GDPR).

Dne 31. 1. 2024 byla prodloužena lhůta pro poskytnutí informací o 10 dnů.

Poskytnuté informace:

V souladu s ustanovením § 14 odst. 5 písm. d) zákona InfZ, povinný subjekt poskytnul předmětné informace za všechny odbory.

Ad 1) Povinný subjekt poskytl v roce 2023 informace dle InfZ v elektronické podobě ve 225 případech.

Ad 2) Povinný subjekt zveřejnil způsobem umožňujícím dálkový přístup v zákonné lhůtě 194 informací poskytnutých v elektronické podobě.

Ad 3) Povinný subjekt zveřejnil způsobem umožňujícím dálkový přístup v zákonné lhůtě pouze doprovodnou informaci vyjadřující obsah informace poskytnuté samotnému žadateli ve 32 případech.

Ad 4) Povinný subjekt poskytnutou informaci dosud ani částečně nezveřejnil způsobem umožňujícím dálkový přístup v 5 případech.

Ad 5) č. j. 129365/2023/KUSK

č. j. 145445/2023/KUSK

č. j. 146477/2023/KUSK

č. j. 148755/2023/KUSK

č. j. 152188/2023/KUSK

Ad 6) Odbor dopravy

Bc. Michal Kašpárek, MBA, Bc. Michal Kašpárek, MBA, koordinátor pro oblast poskytování informací

Ing. Jiří Svoboda, vedoucí oddělení silniční dopravy

Odbor informatiky

Mgr. Petra Lázničková, ekonomika, správa aplikací

Odbor bezpečnosti a krizového řízení            

Mgr. Michal Holý, vedoucí oddělení vnitřní a kybernetické bezpečnosti

Odbor personální

Mgr. Renáta Jelínková, odborný referent

Bc. Navrátilová Ivana, vedoucí oddělení personálního a mzdového

Odbor územního plánování a stavebního řádu

Ing. arch. Jitka Boušková, územní plánování

Alena Brůčková, odborný referent pro oblast dopravy

Ing. arch. Filip Bačuvčík, vedoucí oddělení stavebního řízení,

Bc. Michal Hartl, stavební řízení

Jarmila Hrabcová, stavební řízení

Ing. Denis Charalambidis, územní plánování

Bc. Jitka Králíková, územní plánování

Ing. Helena Krejčíková, vedoucí oddělení územního plánování

Ing. Helena Kroupová, územní plánování

Ing. Jiří Kubiš, vedoucí oddělení regionálního rozvoje

Mgr. Eva Marková Blahovcová, odborný referent    

JUDr. Lenka Poláčková, specialista na úseku stavebního řádu

Bc. Vladimír Řezáč, správa dat GIS  

Mgr. Alena Vlasáková, stavební řízení

Bc. Marek Vondra, odborný referent

Ing. Jaroslav Vrabec, stavební řízení

Ing. Luboš Žáček, stavební řízení

Odbor hospodářské správy                                                                                                                              

neposkytl v roce 2023 žádnou informaci

Oddělení digitalizace

neposkytlo v roce 2023 žádnou informaci

Odbor finanční

Lukáš Stádník, daně a poplatky

Odbor správní a krajský živnostenský úřad

Mgr. Pavla Adlerová, volby, dobrovolné svazky obcí

Ing. Petr Franěk, vedoucí Odboru správního a krajského živnostenského úřadu

Zdeněk Hroch, referent odvolání proti BESIP

Bc. Jan Jánský, veřejné sbírky

Ing. Kristýna Klucová Nosová, odvolání proti BESIP

Bc. Jan Krška, přestupky

Ing. Věra Kyprá, správní činnosti, metodika

Ing. Bronislava Slepičková, kontrolní a dozorová činnost

Mgr. Olga Turnovská, vedoucí oddělení přestupků a správních agend

Mgr. Aneta Zumrová, odborný referent

Odbor majetku

Nicola Fišerová, asistentka, referent majetkové správy

Odbor veřejné mobility

Zdeněk Váša, referent dopravy

Odbor sociálních věcí

Mgr. Libor Možíš, vedoucí oddělení sociálně-právní ochrany dětí

Bc. Karel Kapras, metodik sociálních služeb

Bc. Ondřej Vondruška, metodik sociálních služeb

Odbor zdravotnictví

Mgr. Martina Benčíková, vedoucí oddělení správy zdravotní péče

Mgr. Simona Dobisová, vedoucí Odboru zdravotnictví

Odbor kontroly

Bc. Aleš Trojan MPA., vedoucí oddělení přezkumu hospodaření obcí

Mgr. Karel Lasík, vedoucí oddělení kontroly dotačních titulů

Odbor Kancelář hejtmanky

Bc. Karolína Hrůšová, asistentka

Odbor kultury a památkové péče

Mgr. Michal Bartůšek, referent památkové péče

Odbor řízení dotačních projektů

Mgr. Radka Tesařová, projektový a finanční manažer

Mgr. Ondřej Nauš, vedoucí oddělení skupinových projektů

Renata Přibylová, odborný referent administrace dotací

Odbor školství

Iva Borovičková, referent ekonomiky škol (majetek)

Ing. Věra Chobotová, vedoucí oddělení koncepce a rozvoje školství

Ing. Dana Průšová, referent financování a rozpočtu

Mgr. Luděk Soustružník, vedoucí oddělení financování a rozpočtu školství

Mgr. Lenka Škopová, vedoucí oddělení mládeže a sportu

Mgr. Ingrid Vavřínková, vedoucí oddělení správní a organizační

Odbor životního prostředí a zemědělství

Ing. Alena Bartošová, EIA,SEA, územní plány

Mgr. Petra Belešová, vodní hospodářství + prevence havárií

Dr. Ing. Marcela Burešová, MPA, vedoucí oddělení vodního hospodářství

Mgr. Darina Hanusková, EIA, SEA, územní plány

Ing. Hana Hoffmanová, IPPC

Ing. Luděk Horčička, myslivost

Ing. Miluše Kotlaříková, IPPC

Ing. Eva Kramulová, IPPC

Mgr. Tomáš Křena, LL.M., ochrany ovzduší, administrativa

Ing. Simona Lhotáková, odborný referent

Mgr. Ing. Ph.D. Maxa Michal, NATURA

Ing. Kristýna Orságová, ZPF

Ing. Zdeněk Peták, zemědělství a rybářství

Ing. Tereza Petingerová, lesnictví

Ing. Naďa Michaela Rašáková, ZPF

Ing. Aleš Rybář, EIA,SEA

Mgr. Jana Říhová, EIA,SEA

Ing. Josef Schovánek, IPPC

Ing. Jan Štefl, odborný referent

Ing. Pavel Visinger, vodní hospodářství

Ing. Kamil Vitner, IPPC

Ing. Ctibor Volný, lesnictví, myslivost

Bc. Ondřej Tůma, EIA, SEA, geologie

Bc. Marie Turečková, vodní hospodářství + administrativa

Ing. Tomáš Zíka, Ph.D., příspěvky na hospodaření v lesích

Oddělení interního auditu

neposkytlo v roce 2023 žádnou informaci

Odbor legislativně právní

Mgr. Martina Ráchel Blahoušová, právník

Mgr. Bc. Karolína Drbohlavová, právník

Ing. Jiří Libánský, metodik pro oblast kontroly přenesené působnosti

Mgr. Ludmila Němcová, vedoucí oddělení legislativního

Mgr. Josef Paclt, odborný referent pro oblast stížností a petic

Krajský úřad Středočeského kraje opravil dne 12. 2. 2024 administrativní chybu ve znění bodu Ad 4) poskytnuté informace ze dne 9. 2. 2024. Informace je tedy zveřejněna ve znění včetně této zapracované opravy.

Informace zpracoval: Mgr. Martina Horčičková, Odbor legislativně právní dne 9. 2. 2024 a 12. 2. 2024.

Evidenční číslo žádosti: InfZ 15/24