Povinně zveřejňované informace dle § 5 odst. 3 zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon"). Zákon o svobodném přístupu k informacím je obecně závaznou právní normou, která zajišťuje právo veřejnosti na informace, které mají k dispozici státní orgány, územní samosprávné celky a jejich orgány a veřejné instituce, jakož i další subjekty, kterým zákon svěřil rozhodování o právech, právem chráněných zájmech nebo povinnostech fyzických nebo právnických osob v oblasti veřejné správy, a to pouze v rozsahu této jejich rozhodovací činnosti. Zákon obsahuje taxativní výčet informací, které povinný subjekt musí zveřejnit. Mezi povinně zveřejňované informace se řadí i ty informace, které povinný subjekt poskytl individuálním žadatelům. Podle § 5 odst. 3 zákona povinný subjekt do 15 dnů od poskytnutí informací na žádost zveřejní tyto informace způsobem umožňujícím dálkový přístup. O informacích poskytnutých v jiné než elektronické podobě nebo mimořádně rozsáhlých elektronicky poskytnutých informacích, postačí zveřejnit doprovodnou informaci, vyjadřující jejich obsah.
Agregátor obsahu
Zpět Poskytnutí informací k poskytnutým informacím za rok 2023 (InfZ 15/24)
Předmět žádosti
Dne 17. 1. 2024 obdržel Krajský úřad Středočeského kraje (dále jen „povinný subjekt“) žádost o informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které žadatel požaduje následující informace:
„ …tímto v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb. žádám o následující informace:
1. U kolika žádostí o informace dle zákona č. 106/1999 Sb. obdržených v roce 2023 jste požadované informace poskytli v elektronické podobě?
2. U kolika z takto poskytnutých informací, viz dotaz č. 1, jste poskytnutou informaci v souladu s §5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. zveřejnili způsobem umožňujícím dálkový přístup v zákonné lhůtě?
3. U kolika z takto poskytnutých informací, viz dotaz č. 1, jste v souladu s §5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. zveřejnili způsobem umožňujícím dálkový přístup v zákonné lhůtě pouze doprovodnou informaci vyjadřující obsah informace poskytnuté samotnému žadateli?
4. U kolika z takto poskytnutých informací, viz dotaz č. 1, jste v rozporu s §5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. poskytnutou informaci dosud ani částečně nezveřejnili způsobem umožňujícím dálkový přístup?
5. V případě, že na dotazy č. 3 a 4 bude odpověď >= 1, žádám o sdělení spisové značky příslušného spisu, jehož se zveřejněná doprovodná informace vyjadřující obsah informace poskytnuté samotnému žadateli, resp. v rozporu s informačním zákonem dosud nezveřejněná informace týkala.
6. Žádám o jména úředníků a jejich funkční zařazení, kteří byli v roce 2023 odpovědní za zákonné zveřejňování poskytnutých informací na webu úřadu v souladu s §5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb, a taktéž provedení zákonné anonymizace osobních údajů ve zveřejňovaných informacích (GDPR).
Dne 31. 1. 2024 byla prodloužena lhůta pro poskytnutí informací o 10 dnů.
Poskytnuté informace:
V souladu s ustanovením § 14 odst. 5 písm. d) zákona InfZ, povinný subjekt poskytnul předmětné informace za všechny odbory.
Ad 1) Povinný subjekt poskytl v roce 2023 informace dle InfZ v elektronické podobě ve 225 případech.
Ad 2) Povinný subjekt zveřejnil způsobem umožňujícím dálkový přístup v zákonné lhůtě 194 informací poskytnutých v elektronické podobě.
Ad 3) Povinný subjekt zveřejnil způsobem umožňujícím dálkový přístup v zákonné lhůtě pouze doprovodnou informaci vyjadřující obsah informace poskytnuté samotnému žadateli ve 32 případech.
Ad 4) Povinný subjekt poskytnutou informaci dosud ani částečně nezveřejnil způsobem umožňujícím dálkový přístup v 5 případech.
Ad 5) č. j. 129365/2023/KUSK
č. j. 145445/2023/KUSK
č. j. 146477/2023/KUSK
č. j. 148755/2023/KUSK
č. j. 152188/2023/KUSK
Ad 6) Odbor dopravy
Bc. Michal Kašpárek, MBA, Bc. Michal Kašpárek, MBA, koordinátor pro oblast poskytování informací
Ing. Jiří Svoboda, vedoucí oddělení silniční dopravy
Odbor informatiky
Mgr. Petra Lázničková, ekonomika, správa aplikací
Odbor bezpečnosti a krizového řízení
Mgr. Michal Holý, vedoucí oddělení vnitřní a kybernetické bezpečnosti
Odbor personální
Mgr. Renáta Jelínková, odborný referent
Bc. Navrátilová Ivana, vedoucí oddělení personálního a mzdového
Odbor územního plánování a stavebního řádu
Ing. arch. Jitka Boušková, územní plánování
Alena Brůčková, odborný referent pro oblast dopravy
Ing. arch. Filip Bačuvčík, vedoucí oddělení stavebního řízení,
Bc. Michal Hartl, stavební řízení
Jarmila Hrabcová, stavební řízení
Ing. Denis Charalambidis, územní plánování
Bc. Jitka Králíková, územní plánování
Ing. Helena Krejčíková, vedoucí oddělení územního plánování
Ing. Helena Kroupová, územní plánování
Ing. Jiří Kubiš, vedoucí oddělení regionálního rozvoje
Mgr. Eva Marková Blahovcová, odborný referent
JUDr. Lenka Poláčková, specialista na úseku stavebního řádu
Bc. Vladimír Řezáč, správa dat GIS
Mgr. Alena Vlasáková, stavební řízení
Bc. Marek Vondra, odborný referent
Ing. Jaroslav Vrabec, stavební řízení
Ing. Luboš Žáček, stavební řízení
Odbor hospodářské správy
neposkytl v roce 2023 žádnou informaci
Oddělení digitalizace
neposkytlo v roce 2023 žádnou informaci
Odbor finanční
Lukáš Stádník, daně a poplatky
Odbor správní a krajský živnostenský úřad
Mgr. Pavla Adlerová, volby, dobrovolné svazky obcí
Ing. Petr Franěk, vedoucí Odboru správního a krajského živnostenského úřadu
Zdeněk Hroch, referent odvolání proti BESIP
Bc. Jan Jánský, veřejné sbírky
Ing. Kristýna Klucová Nosová, odvolání proti BESIP
Bc. Jan Krška, přestupky
Ing. Věra Kyprá, správní činnosti, metodika
Ing. Bronislava Slepičková, kontrolní a dozorová činnost
Mgr. Olga Turnovská, vedoucí oddělení přestupků a správních agend
Mgr. Aneta Zumrová, odborný referent
Odbor majetku
Nicola Fišerová, asistentka, referent majetkové správy
Odbor veřejné mobility
Zdeněk Váša, referent dopravy
Odbor sociálních věcí
Mgr. Libor Možíš, vedoucí oddělení sociálně-právní ochrany dětí
Bc. Karel Kapras, metodik sociálních služeb
Bc. Ondřej Vondruška, metodik sociálních služeb
Odbor zdravotnictví
Mgr. Martina Benčíková, vedoucí oddělení správy zdravotní péče
Mgr. Simona Dobisová, vedoucí Odboru zdravotnictví
Odbor kontroly
Bc. Aleš Trojan MPA., vedoucí oddělení přezkumu hospodaření obcí
Mgr. Karel Lasík, vedoucí oddělení kontroly dotačních titulů
Odbor Kancelář hejtmanky
Bc. Karolína Hrůšová, asistentka
Odbor kultury a památkové péče
Mgr. Michal Bartůšek, referent památkové péče
Odbor řízení dotačních projektů
Mgr. Radka Tesařová, projektový a finanční manažer
Mgr. Ondřej Nauš, vedoucí oddělení skupinových projektů
Renata Přibylová, odborný referent administrace dotací
Odbor školství
Iva Borovičková, referent ekonomiky škol (majetek)
Ing. Věra Chobotová, vedoucí oddělení koncepce a rozvoje školství
Ing. Dana Průšová, referent financování a rozpočtu
Mgr. Luděk Soustružník, vedoucí oddělení financování a rozpočtu školství
Mgr. Lenka Škopová, vedoucí oddělení mládeže a sportu
Mgr. Ingrid Vavřínková, vedoucí oddělení správní a organizační
Odbor životního prostředí a zemědělství
Ing. Alena Bartošová, EIA,SEA, územní plány
Mgr. Petra Belešová, vodní hospodářství + prevence havárií
Dr. Ing. Marcela Burešová, MPA, vedoucí oddělení vodního hospodářství
Mgr. Darina Hanusková, EIA, SEA, územní plány
Ing. Hana Hoffmanová, IPPC
Ing. Luděk Horčička, myslivost
Ing. Miluše Kotlaříková, IPPC
Ing. Eva Kramulová, IPPC
Mgr. Tomáš Křena, LL.M., ochrany ovzduší, administrativa
Ing. Simona Lhotáková, odborný referent
Mgr. Ing. Ph.D. Maxa Michal, NATURA
Ing. Kristýna Orságová, ZPF
Ing. Zdeněk Peták, zemědělství a rybářství
Ing. Tereza Petingerová, lesnictví
Ing. Naďa Michaela Rašáková, ZPF
Ing. Aleš Rybář, EIA,SEA
Mgr. Jana Říhová, EIA,SEA
Ing. Josef Schovánek, IPPC
Ing. Jan Štefl, odborný referent
Ing. Pavel Visinger, vodní hospodářství
Ing. Kamil Vitner, IPPC
Ing. Ctibor Volný, lesnictví, myslivost
Bc. Ondřej Tůma, EIA, SEA, geologie
Bc. Marie Turečková, vodní hospodářství + administrativa
Ing. Tomáš Zíka, Ph.D., příspěvky na hospodaření v lesích
Oddělení interního auditu
neposkytlo v roce 2023 žádnou informaci
Odbor legislativně právní
Mgr. Martina Ráchel Blahoušová, právník
Mgr. Bc. Karolína Drbohlavová, právník
Ing. Jiří Libánský, metodik pro oblast kontroly přenesené působnosti
Mgr. Ludmila Němcová, vedoucí oddělení legislativního
Mgr. Josef Paclt, odborný referent pro oblast stížností a petic
Krajský úřad Středočeského kraje opravil dne 12. 2. 2024 administrativní chybu ve znění bodu Ad 4) poskytnuté informace ze dne 9. 2. 2024. Informace je tedy zveřejněna ve znění včetně této zapracované opravy.
Informace zpracoval: Mgr. Martina Horčičková, Odbor legislativně právní dne 9. 2. 2024 a 12. 2. 2024.
Evidenční číslo žádosti: InfZ 15/24