Povinně zveřejňované informace dle § 5 odst. 3 zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon"). Zákon o svobodném přístupu k informacím je obecně závaznou právní normou, která zajišťuje právo veřejnosti na informace, které mají k dispozici státní orgány, územní samosprávné celky a jejich orgány a veřejné instituce, jakož i další subjekty, kterým zákon svěřil rozhodování o právech, právem chráněných zájmech nebo povinnostech fyzických nebo právnických osob v oblasti veřejné správy, a to pouze v rozsahu této jejich rozhodovací činnosti. Zákon obsahuje taxativní výčet informací, které povinný subjekt musí zveřejnit. Mezi povinně zveřejňované informace se řadí i ty informace, které povinný subjekt poskytl individuálním žadatelům. Podle § 5 odst. 3 zákona povinný subjekt do 15 dnů od poskytnutí informací na žádost zveřejní tyto informace způsobem umožňujícím dálkový přístup. O informacích poskytnutých v jiné než elektronické podobě nebo mimořádně rozsáhlých elektronicky poskytnutých informacích, postačí zveřejnit doprovodnou informaci, vyjadřující jejich obsah.

Agregátor obsahu

Zpět Poskytnutí informací ve věci zkapacitnění osobní dopravy (InfZ 47/24)

Předmět žádosti:

Krajský úřad Středočeského kraje (dále jen „povinný subjekt“) obdržel dne 15. 2. 2024 žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. (dále jen „Infz“), ve které žadatel požaduje následující informace:

Požaduji sdělit, od kdy lze očekávat zkapacitnění osobní dopravy na tratích Lysá nad Labem – Praha a Čelákovice – Neratovice (Brandýs nad Labem) z důvodu, že Středočeský kraj se podílí na financování osobní dopravy ve Středočeském kraji.

Poskytnuté informace:

V souladu s ustanovením § 14 odst. 5 písm. d) zákona InfZ, povinný subjekt poskytnul předmětné informace.

S termínem zavedení jízdního řádu 2024/2025 se předpokládá na úseku Praha – Lysá nad Labem posílení nabídky počtu spojů a tím i nabízené kapacity v období přepravních špiček pracovních dnů. Tuto změnu umožní uvolnění elektrických jednotek řady 471 z výkonů, na kterých budou nasazovány nové jednotky řady 640.2 „Regiopanter“ (linka R41 na relaci Praha – Kolín/Kutná Hora a linka S4 na relaci Praha – Ústí nad Labem). V roce 2025 však bude nutno ještě počítat s dílčím narušováním pravidelnosti provozu vlivem dokončování optimalizačních prací na infrastruktuře na úseku Praha – Lysá nad Labem.

Ve špičkách pracovních dnů bude v provozu linka R42 pásmových spěšných vlaků na relaci Praha – Nymburk – Kolín s intervalem 60 minut, linka osobních vlaků S2 v úseku Praha – Nymburk s intervalem 30 minut a v úseku Nymburk – Kolín s intervalem 60 minut, a také linka osobních vlaků S9/S22 na relaci Praha – Milovice s intervalem 30 minut. Na dotazovaném úseku Praha – Lysá nad Labem tak bude souhrnný interval osobních vlaků 15 minut doplněný jedním pásmovým spěšným vlakem za hodinu.

Mimo špičky pracovních dnů, o víkendech a svátcích bude v provozu linka osobních vlaků S2 na relaci Praha – Kolín s intervalem 60 minut a S22 na relaci Praha – Milovice také s intervalem 60 minut. Na dotazovaném úseku Praha – Lysá nad Labem tak zůstane dnešní souhrnný interval osobních vlaků 30 minut.

Na trati Čelákovice – Brandýs nad Labem – Neratovice bude i nadále sledován současný model jízdního řádu. Provoz osobních vlaků linky S23 tak bude na úseku Čelákovice – Brandýs nad Labem zajišťován v intervalu 60 minut a na úseku Brandýs nad Labem – Neratovice v intervalu 120 minut zkráceném na 60 minut ve špičkách pracovních dnů. Důraz konstrukce časových poloh bude kladen na optimalizaci přestupních vazeb v Čelákovicích a Neratovicích, byť technologie provozu na této jednokolejné trati uvedený faktor limituje.

Informace zpracoval: Zdeněk Váša, Odbor veřejné mobility dne 28. 2. 2024

Evidenční číslo žádosti: InfZ 47/24