Povinně zveřejňované informace dle § 5 odst. 3 zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon"). Zákon o svobodném přístupu k informacím je obecně závaznou právní normou, která zajišťuje právo veřejnosti na informace, které mají k dispozici státní orgány, územní samosprávné celky a jejich orgány a veřejné instituce, jakož i další subjekty, kterým zákon svěřil rozhodování o právech, právem chráněných zájmech nebo povinnostech fyzických nebo právnických osob v oblasti veřejné správy, a to pouze v rozsahu této jejich rozhodovací činnosti. Zákon obsahuje taxativní výčet informací, které povinný subjekt musí zveřejnit. Mezi povinně zveřejňované informace se řadí i ty informace, které povinný subjekt poskytl individuálním žadatelům. Podle § 5 odst. 3 zákona povinný subjekt do 15 dnů od poskytnutí informací na žádost zveřejní tyto informace způsobem umožňujícím dálkový přístup. O informacích poskytnutých v jiné než elektronické podobě nebo mimořádně rozsáhlých elektronicky poskytnutých informacích, postačí zveřejnit doprovodnou informaci, vyjadřující jejich obsah.

Agregátor obsahu

Zpět Poskytnutí odkazů ve věci D0, stavba 520 Březiněves – Satalice (InfZ 22/24)

Předmět žádosti:

Krajskému úřadu Středočeského kraje, byla dne 23. 1. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve které žadatelka žádá o:

D0, stavba 520 Březiněves – Satalice

  • Usnesení Zastupitelstva RHMP 1701/2010 ze dne 21. 9. 2010
  • Usnesení Zastupitelstva HMP č. 4/8 ze dne 25. 5. 2023 v návaznosti
  • Vyjádření k zahájení posuzování vlivu záměru D0 518, 519 Ruzyně–Březiněves na životní prostředí (EIA) Auto*Mat, z. s. IČ: 22670319 označení: 2023-092901 29. 09. 2023
  • Skutečně plní příprava Městského okruhu podmínky EIA? Má město důvěryhodné podklady pro své tvrzení, že zprovoznění tunelového komplexu Blanka nezvýšilo emise CO2 z dopravy?
  • Kam se v roce 2015 ztratilo 585 tisíc vozokilometrů denně, o které vzrostla doprava na sledované síti, když Blanka dopravní výkon údajně nezvýšila?
  • Co tedy způsobilo nárůst intenzit automobilové dopravy v následujících letech neproporcionálně v daleko větší míře na severu města?
  • Kdy a jak bylo veřejnosti sděleno, že může podávat podněty ke studii na Městský okruh, kterou Rada hlavního města Prahy schválila v listopadu 2019?
  • Proč Praha vůbec připravuje DUR na MO, když některé úseky Pražského okruhu (SOKP) nemají ještě ani posudek EIA?
  • Jakými konkrétními kroky Praha zaručí, že Městský okruh nebude zprovozněn dříve než SOKP v případě, že bude MO projektově nebo stavebně připraven ke zprovoznění dříve než SOKP?
  • Požádá Praha v roce 2022 o územní rozhodnutí i v případě, že některé části SOKP nebudou mít v té době ještě kladný posudek EIA a bude jasné, že se jejich realizace oproti MO o řadu let opozdí?
  • Které konkrétní doprovodné projekty Praha připravuje ke zprovoznění tunelu a kdy pro ně bude připravena dokumentace pro územní rozhodnutí tak, aby se jejich realizace oproti MO nezpozdila? 

Poskytnuté informace:

Krajský úřad, Odbor životního prostředí a zemědělství (dále jen Krajský úřad), sděluje, že řízení k výše uvedenému záměru „D0, stavba 520 Březiněves – Satalice“ je v kompetenci Ministerstva životního prostředí.

Obecně lze tedy konstatovat, že pro poskytnutí podkladů a vyjádření, které nejsou uveřejněny na portálu Cenia pod kódem MZP500 (https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP500?lang=cs), je příslušné Ministerstvo životního prostředí.

Zároveň sdělujeme, že usnesení Zastupitelstva HMP a Rady HMP jsou k dohledání na webových stránkách Magistrátu Hlavního města Prahy Portál hlavního města Prahy (praha.eu).

Vyjádření spolku Auto*Mat, z. s. je dostupné v plném znění na webových stránkách spolku. Podali jsme připomínky k EIA pro severní část Pražského okruhu - AutoMat (auto-mat.cz)

K ostatním dotazům, které žádost obsahuje, rovněž není Krajský úřad kompetentní. Krajský úřad má za to, že pro zodpovězení těchto dotazů je kompetentní především Magistrát Hlavního města Prahy.

Informace zpracoval: Odbor životního prostředí a zemědělství dne 29. 1. 2024

Evidenční číslo žádosti: InfZ 22/24