Agregátor obsahu

Zpět Středočeský kraj využije opci. Na středočeské železnice vyjede dalších 22 nových RegioPanterů

Zastupitelé Středočeského kraje na svém dnešním zasedání schválili nasazení 22 nových, elektrických jednotek známé pod obchodním označením RegioPanter. Kraj tak využije opce, kterou mu umožnila smlouva uzavřená s Českými drahami před 4 lety.

Středočeský kraj opět zvýší kvalitu cestování na železnici. Využije opce a nechá nasadit 22 nových elektrických jednotek RegioPanter pro 240 cestujících (EMU 240). Projekt na dnešním zasedání schválili krajští zastupitelé. Nové jednotky vyjedou na konci roku 2024 a výrazně tak pomohou již dnes přetíženým jednotkám CityElefant.

Celý projekt zapadá do koncepce transformace veřejné dopravy ve Středočeském kraji tak, aby byla dlouhodobě udržitelná a kvalitní. Bude se jednat o první zcela nové elektrické vlakové soupravy dodané na středočeské a pražské koleje po 12 letech. „Jsem potěšen, že zastupitelstvo tento krok schválilo. Je načase nahrazovat zastaralý vozový pak novou technikou. Zároveň musíme reagovat na neustále rostoucí poptávku po přepravě v rámci regionální dopravy v kraji i v Praze a také na postupné dokončování modernizace železniční sítě, kde je průběžně zaváděn zabezpečovač ETCS,“ konstatuje Petr Borecký, radní pro oblast veřejné dopravy. 

Nákup nových, nízkopodlažních vlaků přes České dráhy je pro kraj výhodný. Dopravce totiž má na dodávku jednotek uzavřenu rámcovou smlouvu na 90 kusů, je tedy schopen jejich včasné nasazení skutečně zajistit. Jednotky mají být, mimo jiné, nasazovány v rámci aktuálního uceleného dopravního koncept – je provozně výhodné, aby jednotky byly pořízeny a následně provozovány ČD, mj. i s ohledem na možnost variability na různých výkonech podle aktuálních potřeb kraje. Zároveň nebude nutné doinstalovávat finančně nákladný zabezpečovač ETCS, jako u starších jednotek. Panteři totiž mají zabezpečovač už z výroby.

Nové vlaky jsou uzpůsobeny pro napájení oběma trakčními soustavami v ČR (3 kV DC, 25 kV 50 Hz). V komfortní výbavě nechybí klimatizace, elektrické zásuvky, bezdrátové připojení pomocí technologie wi-fi, nebo oddíl 1. třídy. Maximální rychlost činí 160 km/h. „ Dodání jednotek předpokládáme do konce roku 2024, tj. s plným nasazením pravděpodobně od počátku platnosti jízdního řádu 2024/2025. Nasadíme je na linky lince S4/U4 Praha – Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem, chceme je nasadit i na linku spěšných vlaků R41 Praha – Kolín s prodloužením vybraných spojů do Kutné Hory a Čáslavi. Ve špičkách pracovního dne pak budou nasazovány zdvojené jednotky v úsecích Praha – Kralupy n. Vltavou a Praha – Kolín. Kapacita vlaku se tak přiblíží pěti stem místům k sezení,“ uzavírá Petr Borecký.

foto: České dráhy

Naše projekty

Agregátor obsahu

Bezpečný středočeský kraj  

 

logo projektu fandimat  

 

Konference  

Agregátor obsahu

Videa z kraje

Krajský geoportál nabídne informace o silnicích
Práce na mostu v Sázavě pokračuje dle plánu
U Neratovic pokračuje oprava silnice
Cestující v kraji mohou využívat deseti měsíční kupóny
Kulturní léto Středočeského kraje je v plném proudu
Britský velvyslanec navštívil Hrabalovo Kersko
344.díl, Středočeské noviny, 30.10.2023

Úřední hodiny pro veřejnost

Po, St:
8:00-17:00
Út, Čt:
8:00-15:00
Pá:
8:00-13:00

Středočech - mobilní aplikace