Agregátor obsahu
Zpět Středočeský kraj využije opci. Na středočeské železnice vyjede dalších 22 nových RegioPanterů
Zastupitelé Středočeského kraje na svém dnešním zasedání schválili nasazení 22 nových, elektrických jednotek známé pod obchodním označením RegioPanter. Kraj tak využije opce, kterou mu umožnila smlouva uzavřená s Českými drahami před 4 lety.
Středočeský kraj opět zvýší kvalitu cestování na železnici. Využije opce a nechá nasadit 22 nových elektrických jednotek RegioPanter pro 240 cestujících (EMU 240). Projekt na dnešním zasedání schválili krajští zastupitelé. Nové jednotky vyjedou na konci roku 2024 a výrazně tak pomohou již dnes přetíženým jednotkám CityElefant.
Celý projekt zapadá do koncepce transformace veřejné dopravy ve Středočeském kraji tak, aby byla dlouhodobě udržitelná a kvalitní. Bude se jednat o první zcela nové elektrické vlakové soupravy dodané na středočeské a pražské koleje po 12 letech. „Jsem potěšen, že zastupitelstvo tento krok schválilo. Je načase nahrazovat zastaralý vozový pak novou technikou. Zároveň musíme reagovat na neustále rostoucí poptávku po přepravě v rámci regionální dopravy v kraji i v Praze a také na postupné dokončování modernizace železniční sítě, kde je průběžně zaváděn zabezpečovač ETCS,“ konstatuje Petr Borecký, radní pro oblast veřejné dopravy.
Nákup nových, nízkopodlažních vlaků přes České dráhy je pro kraj výhodný. Dopravce totiž má na dodávku jednotek uzavřenu rámcovou smlouvu na 90 kusů, je tedy schopen jejich včasné nasazení skutečně zajistit. Jednotky mají být, mimo jiné, nasazovány v rámci aktuálního uceleného dopravního koncept – je provozně výhodné, aby jednotky byly pořízeny a následně provozovány ČD, mj. i s ohledem na možnost variability na různých výkonech podle aktuálních potřeb kraje. Zároveň nebude nutné doinstalovávat finančně nákladný zabezpečovač ETCS, jako u starších jednotek. Panteři totiž mají zabezpečovač už z výroby.
Nové vlaky jsou uzpůsobeny pro napájení oběma trakčními soustavami v ČR (3 kV DC, 25 kV 50 Hz). V komfortní výbavě nechybí klimatizace, elektrické zásuvky, bezdrátové připojení pomocí technologie wi-fi, nebo oddíl 1. třídy. Maximální rychlost činí 160 km/h. „ Dodání jednotek předpokládáme do konce roku 2024, tj. s plným nasazením pravděpodobně od počátku platnosti jízdního řádu 2024/2025. Nasadíme je na linky lince S4/U4 Praha – Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem, chceme je nasadit i na linku spěšných vlaků R41 Praha – Kolín s prodloužením vybraných spojů do Kutné Hory a Čáslavi. Ve špičkách pracovního dne pak budou nasazovány zdvojené jednotky v úsecích Praha – Kralupy n. Vltavou a Praha – Kolín. Kapacita vlaku se tak přiblíží pěti stem místům k sezení,“ uzavírá Petr Borecký.
foto: České dráhy
Naše projekty
Portály, které by vás mohly zajímat
Středočeské inovační centrum
Podpora inovací a podnikání
Středočeský platební portál
Snadné placení poplatků obcím a spolkům
Participativní rozpočet pro obce
Obecní participativní rozpočet snadno a přehledně
Bezpečný Středočeský kraj
Aktuální bezpečnostní situace v kraji
Portál krizového řízení
Středočeská centrála cestovního ruchu
Kam vyrazit ve středních Čechách
Integrovaná doprava Středočeského kraje
Informace o veřejné dopravě Středočeského kraje.
Vzdělávací institut Středočeského kraje
Vzdělávací institut Středočeského kraje
Portál příspěvkových organizací
Portál pro příspěvkové organizace
Dopravní portál
Veřejné zakázky
Přehled uveřejněných veřejných zakázek, jejichž zadavatelem je Středočeský kraj
FandiMat - aplikace materiální pomoci
Mapa, ve které můžete získat i nabídnout pomoc ve Středočeském kraji