Agregátor obsahu
Zpět Za Mikulášem, andělem a čertem do Muzea Českých drah v Lužné u Rakovníka
Letos poprvé se otevřou brány ČD Muzea v Lužné u Rakovníka i během zimní přestávky. V sobotu 7. prosince na vás čeká v muzeu den plný zajímavého programu za doprovodu Mikuláše s čertem a andělem. Do Lužné se navíc můžete svézt stylově historickým vlakem v čele s lokomotivou Všudybylkou (354.195).
Historický parní vlak bude v sobotu vyrážet z Kladna v 09:55, po cestě do Lužné bude zastavovat ještě ve Stochově (10:20) a na nádraží v Lužné u Rakovníka dorazí v 10:53. Odjezd z Lužné je pak plánován v 13:50 se zastávkou ve Stochově v 14:21 a příjezdem do Kladna v 14:43.
Od nádraží je to pak do muzea už jen pár minut pěšky. Nostalgický vlak poveze parní lokomotiva Všudybylka (354.195) a soupravu budou tvoři tzv. Rybáky, chybět nebude ani bufetový vůz. Už ve vlaku se navíc potkáte s Mikulášem, čertem a andělem, od nichž dostanou hodné děti drobnou sladkou odměnu.
„ V samotném muzeu pak máme připraveny komentované prohlídky s průvodcem, provoz modelového kolejiště, stánek s horkým čajem, kávou či svařákem pro dospělé. Navíc i po muzeu se budou pohybovat Mikuláš s čertem a andělem, děti by proto měly být ve střehu a připravené říci básničku,“ říká Marek Plochý, ředitel ČD Muzea v Lužné u Rakovníka. Jízdenky do parního vlaku se prodávají ve všech pokladnách ČD a také na e-shopu. Děti do 6 let mohou cestovat zdarma, ale bez nároku na místo k sezení. V ceně jízdního je i vstup do ČD Muzea, které bude v sobotu 7. prosince otevřeno od 10 do 16 hod. Kdo se do ČD Muzea vydá jiným způsobem, zaplatí v tento den snížené vstupné.
V ČD Muzeu v Lužné u Rakovníka najdete největší sbírku parních lokomotiv na našem území, z nichž některé pamatují ještě období Rakouska-Uherska. K vidění jsou i historické motoráčky, dieselové či elektrické lokomotivy, dobové osobní a nákladní vozy a spousta dalších zajímavých exponátů ze železničního provozu.
Parní lokomotivy řady 354.1 „Všudybylka“ se vyráběly v První českomoravské továrně na stroje v Libni v letech 1913–1941. Se svou maximální rychlostí 80 km/h se jednalo o oblíbené lokomotivy osobních vlaků a lehkých rychlíků, strojvedoucí je měli rádi zejména pro snadnou obsluhu a dobrou přechodnost. Poslední dojezdily v pravidelném provozu v roce 1978. Podrobnosti o akci, včetně cen jízdného ve zvláštních vlacích, jsou na portálu Vlakem na výlet.