Agregátor obsahu
Zpět Na středočeské koleje vyjely nové vlaky RegioFox
,, Na našich železnicích můžeme přivítat nové motorové jednotky RegioFox. Vlaky jsou nízkopodlažní, klimatizované, rychlé a kapacitní. Nejmladší vlaky, které jezdily v kraji, byly více než 11 let staré. Svým komfortem ale už neodpovídaly současným požadavkům. Věřím, že cestující novinku ocení.“ říká Petr Borecký, radní pro oblast veřejné dopravy.
Regionální dopravní obslužnost platí Středočeský kraj. „ Loni jsme na dopravní obslužnost vlaky vynaložili 2,015 miliardy korun. Jedna jednotka stojí cca 95 milionů korun. Roční odpis za všechny provozované kusy ve Středočeském kraji tedy činí přibližně 47,5 milionů korun. Celkově jich u nás bude jezdit deset.“ doplňuje radní Borecký.
Motorové jednotky řady 847 mají maximální rychlost 120 km/h, výkon 750 kW a jsou vybaveny moderní zabezpečovací a sdělovací technikou, jako je vlakový zabezpečovací systém ETCS a radiokomunikace GSM-R.
Výbava motorových jednotek RegioFox:
- moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami v provedení 1. a 2. třídy, s kapacitou 115 míst k sezení,
- bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť s výsuvnou plošinou pro překonání mezery mezi vlakem a nástupištěm a s výsuvným schůdkem pro nižší nástupiště,
- pro cestující na vozíku jsou vybaveny lištami pro překlenutí prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu,
- moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, navíc pro nevidomé a slabozraké budou čelní dveře jednotky vybavené dálkovým ovládáním reagujícím na slepeckou vysílačku a také akustickým majáčkem,
- prostorné bezbariérové WC přístupné také osobám na vozíku s uzavřeným systémem a vybavené také sklopným stolem pro přebalování kojenců,
- elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky cestujících včetně USB portů,
- Wi-Fi,
- sklopné nebo rozkládací stolky podle rozmístění sedaček,
- velké prostory pro umístění kočárků, jízdních kol a přepravu osob na invalidním vozíku,
- moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob,
- pro nevidomé a slabozraké jsou soupravy k dispozici informační štítky v Braillově písmu,
- kamerový systém,
- nejmodernější nízkoemisní motor Rolls-Royce splňující nejpřísnější emisní limity Stage V, přizpůsobený také pro využívání moderních syntetických paliv HVO.
Zkušební provoz s cestujícími probíhá na linkách S 75 Rakovník – Beroun a S 6 Beroun – Rudná u Prahy – Praha. Nové jednotky musí ujet v rámci zkušebního provozu celkem 50 000 kilometrů.
© foto ČD