Agregátor obsahu

Zpět Tečka za tendry na autobusové dopravce. Zastupitelé schválili výběr ze tří vln výběrových řízení

 

Středočeský kraj udělal další krok ve vyhodnocení veřejných zakázek na dopravní obslužnost. Krajští zastupitelé dnes schválili výběr autobusových dopravců, kteří byli vybrání ve třech vlnách ze čtyř. Seznam z první vlny zastupitelstvem prošel už na jaře. Dopravci by měli od 1. prosince 2024 zajišťovat obslužnost po dobu deseti let. Ve třech posledních vlnách kraj soutěžil obslužnost sedmadvaceti oblastí. Jde o historicky největší soutěž na autobusové dopravce v dějinách ČR a vůbec první v historii kraje.

Krajští zastupitelé dnes schválili návrh vybraných uchazečů ze třech vln výběrových řízení na dopravní obslužnost autobusy. „Oblasti jsme zadávali ve společném zadání spolu s hlavním městem Prahou, anebo byl výhradním zadavatelem pouze Středočeský kraj,“ jmenuje Petr Borecký, radní pro oblast veřejné dopravy.

Zadávací řízení na nové smlouvy o veřejných službách probíhaly ve čtyřech vlnách a v každé z nich bylo soutěženo 8 až 10 oblastí. Předložené nabídky byly hodnoceny na základě nejnižší nabídkové ceny. „Na vysokou kvalitu a úroveň služeb samozřejmě pamatovaly zadávací podmínky vedené jednotným standardem kvality PID,“ konstatuje Petr Borecký s tím, že v posledních třech vlnách kraj soutěžil obslužnost v sedmadvaceti oblastech kraje. Pokud připočteme i první vlnu, je jich pětatřicet. „Je to historicky poprvé, co se ve Středočeském kraji autobusoví dopravci vybírají v otevřené soutěži s jasně danými parametry. Dřívější vlády zadávaly zakázky napřímo, z ruky.“ Nejde však jen o první soutěž na dopravce v kraji, ale i o vůbec největší soutěž na autobusové dopravce v historii České republiky. 

Myšlence poskytovat vysokou úroveň služeb nejen v autobusové dopravě kraj podřizuje i vozový park. Autobusy tak například budou povinně klimatizované. Požadována je i nízkopodlažnost, aby byla doprava pohodlná pro imobilní cestující anebo pro maminky s kočárky. „V podstatě počítáme se všemi výbavovými prvky, které zpříjemňují cestu. Novinkou však budou sčítací rámy ve dveřích, díky kterým budeme moci optimálně plánovat dopravu. Dále chceme, aby se na linkách objevovaly i nízko – a bezemisní autobusy,“ jmenuje Petr Borecký.

Vybraní dopravci by měli zajišťovat obslužnost od prosince 2024 po dobu deseti let. Níže jsou však uvedení dopravci, kteří podali nejvýhodnější nabídku. Pořadí se může ještě změnit s ohledem na možné stížnosti, případně odstoupení vítězů a další možné okolnosti. Dopravce z první vlny schválili krajští radní i zastupitelé v dubnu.


Dopravci a obsluhované oblasti

První vlna (schválená zastupitelstvem na jaře)

  • Kladensko – ČSAD MHD Kladno
  • Hostivicko – ČSAD MHD Kladno, oblast
  • Rakovnicko – Transdev Střední Čechy,
  • Mníšecko – ČSAD Benešov
  • Mnichovohradišťsko – Okresní autobusová doprava Kolín
  • Líbeznicko – ČSAD Střední Čechy
  • Velvarsko – Autobusy Karlovy Vary
  • Hořovicko – ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY

Druhá vlna

  • Příbramsko – ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY
  • Sedlčansko – ZDAR, Žďár nad Sázavou
  • Vlašimsko – ČSAD Benešov
  • Říčansko – ČSAD POLKOST
  • Zdibsko – ČSAD Střední Čechy
  • Úvalsko – ČSAD POLKOST
  • Dolnobřežansko – UMBRELLA CITY LINES
  • Kolínsko – ČSAD POLKOST
  • Nymbursko – Okresní autobusová doprava Kolín

Třetí vlna

  • Horoměřicko – ČSAD MHD Kladno
  • Slánsko – ČSAD Slaný s.r.o.,
  • Berounsko – ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY
  • Čáslavsko – ARRIVA autobusy
  • Kostelecko – ARRIVA CITY
  • Mladoboleslavsko – ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY
  • Rožmitálsko – ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY
  • Neveklovsko – ČSAD Benešov
  • Českobrodsko – Okresní autobusová doprava Kolín
  • Mělnicko – ČSAD Střední Čechy

Čtvrtá vlna

  • Stochovsko – ČSAD MHD Kladno
  • Štěchovicko – MARTIN UHER
  • Jílovsko – ARRIVA CITY
  • Voticko – ČSAD Benešov
  • ČSAD Benešov – Sázavsko
  • Brandýsko – ČSAD Střední Čechy
  • Kutnohorsko – ARRIVA autobusy
  • Poděbradsko – ARRIVA autobusy