Agregátor obsahu
Zpět Kraj chce podpořit vzdělávání v hospodářsky a sociálně ohrožených městech
Středočeský kraj chce rozjet Program na podporu vzdělávacích programů v oblasti podnikání v hospodářsky a sociálně ohrožených obcích s rozšířenou působností a obcích s pověřeným obecním úřadem. Radní na svém dnešním zasedání vzali na návrh dotačního Programu na vědomí a doporučili jej schválit i zastupitelům.
Radou dnes prošel dotační Program zaměřený na podporu vzdělávacích programů v oblasti podnikání v hospodářsky a sociálně ohrožených obcích. „Dotace by měly jít na podporu vzdělávacích programů v oblasti podnikání se zaměřením na podporu vzniku lokálních podniků formou osvěty, vzdělávání, PR a sdílení zkušeností v hospodářsky a sociálně ohrožených územích,“ vysvětluje Jiří Snížek, náměstek hejtmanky pro oblast regionálního rozvoje a územního plánování s tím, že jde o vybrané obce s rozšířenou působností a obce s pověřeným obecním úřadem. „Konkrétně se jedná o pokračování programu pro Neratovice, Čáslav, Příbram, Rakovník, Slaný, Kutnou Horu a Kolín. Nově bude moci žádat i Kladno. Spoluúčast těch měst je 50 %. Zcela nově budou moci program využít Bělá pod Bezdězem, Jesenice (Rakovnicko), Rožmitál pod Třemšínem, Sadská, Týnec nad Labem, Velvary a Zruč nad Sázavou,“ jmenuje Jiří Snížek. Tato města se mohou podílet na tomto programu pouze 15 %.
Dotace jsou neinvestiční, resp. účelové. „Jde nám o to, aby byl kraj vnímán jako místo atraktivní pro podnikání. Úspěšné malé a střední podniky jsou pro rozvoj kraje velmi důležité. Vzdělávání musí být do orientováno tak, aby se u obyvatel rozvíjela podnikavost, kreativita, schopnost nacházet řešení problémů a schopnost přizpůsobit se okolnímu vývoji, který v současné době nelze předvídat,“ říká Jiří Snížek.
V návrhu krajského rozpočtu na rok 2024 je na celou akci alokovaná částka 2,5 milionu korun. Termín pro podávání žádostí o dotaci je stanoven od 8. 1. 2024 do 31. 5. 2024. Program zároveň naplňuje cíle Strategie rozvoje Středočeského kraje.
Program ještě musí posvětit krajské zastupitelstvo.