Agregátor obsahu

Zpět Moderní systém elektronické správy majetku umožní detailní evidenci nemovitého majetku kraje

Krajští radní schválili aktualizaci projektového záměru Elektronizace centrální evidence a správy majetku Středočeského kraje.  Předmětem projektu je pořízení SW nástroje pro kvalitní evidenci a správu majetku. V návaznosti na závěry realizovaného průzkumu trhu byla navýšena celková hodnota projektu na necelých 52 milionů korun. Pro pořízení kraj počítá se spolufinancováním z prostředků IROP a státního rozpočtu.

Předmětem projektu je pořízení softwarového nástroje pro kvalitní evidenci a správu majetku. Detaily upřesňuje radní pro oblast investic, majetku a veřejných zakázek Libor Lesák: „ Elektronická evidence navazuje na pasportizaci majetku, kterou jsme zahájili v roce 2021 po našem nástupu na kraj. Aktuálně je v majetku kraje zhruba 1700 nemovitostí a 25 tisíc pozemků. Současný systém, kterým úřad pro evidenci majetku disponuje, eviduje pouze primárně základní majetkové a účetní charakteristiky. Pro moderní správu nemovitostního fondu je nutná komplexní centralizovaná evidence v daleko širším rozsahu. Kromě základní majetkové evidence bude možné evidovat rovněž detailní stavebně technický pasport jednotlivých nemovitostí, jejich energetický a facility management a další charakteristiky.“

Na základě realizované Studie proveditelnosti, v rámci které byl proveden detailní průzkum trh, došlo k upřesnění celkových nákladů. Hodnota projektu byla navýšena na necelých 51,8 milionů korun.  Pro financování počítá kraj se spolufinancování ve výši 70 % z prostředků IROP a ze státního rozpočtu ve výši 15 %. Finanční spoluúčast kraje bude v případě spolufinancování z národních a EU zdrojů 15 %, tj. 7 milionů korun.  „ Roční náklady na provoz tohoto systému odhadujeme, na základě předběžných konzultací, na 1,5 milionů korun ročně,“ uvádí radní Lesák. S implementací nového systému elektronické evidence majetku kraj počítá v závěru roku 2025.