Agregátor obsahu

Zpět Radní projednali výběr autobusových dopravců, kteří byli vyhodnoceni v druhé vlně veřejných zakázek k veřejné linkové dopravě 

Středočeský kraj udělal další krok ve vyhodnocení veřejných zakázek na dopravní obslužnost. Radní dnes poslali do závěrečné fáze druhou vlnu výběru autobusových dopravců. Ti budou od 1. prosince 2024 zajišťovat dopravní obslužnost po dobu deseti let. V této vlně se vyhodnotilo celkem osm oblastí.  Návrh ještě musí schválit krajští zastupitelé a pražští radní.

Středočeský kraj zaplatí mezi roky 2024 a 2034 za dopravní obslužnost autobusy ve vybraných částech kraje více než 5,44 miliardy korun. Radní projednali návrh vybraných uchazečů z druhé vlny výběrových řízení na dopravní obslužnost autobusy a doporučili ho schválit i zastupitelům. „Jde o dopravce, kteří obstarají oblasti Stochovska, Štěchovicka, Jílovska, Voticka, Brandýska, Sázavska, Kutnohorska a Poděbradska. Pět oblastí bylo zadáno ve společném zadání spolu s hlavním městem Prahou, tři oblasti jsme soutěžili jako výhradní zadavatel. V tomto případě jde o Sázavsko, Kutnohorsko a Poděbradsko,“ jmenuje Petr Borecký, radní pro oblast veřejné dopravy.

Zadávací řízení na nové smlouvy o veřejných službách probíhají ve čtyřech vlnách a v každé z nich bylo soutěženo 8 až 10 oblastí. Předložené nabídky jsou hodnoceny na základě nejnižší nabídkové ceny. „Na vysokou kvalitu a úroveň služeb samozřejmě pamatují zadávací podmínky vedené jednotným standardem kvality Pražské integrované dopravy,“ konstatuje Petr Borecký s tím, že osm oblastí z druhé vlny obstará šest dopravců.

Myšlence poskytovat vysokou úroveň služeb nejen v autobusové dopravě kraj podřizuje i vozový park. Autobusy tak například musí být klimatizované. Požadována je i nízkopodlažnost, aby byla doprava pohodlná pro imobilní cestující anebo pro maminky s kočárky. „ V podstatě počítáme se všemi výbavovými prvky, které zpříjemňují cestu. Novinkou však budou sčítací rámy ve dveřích, díky kterým budeme moci optimálně plánovat dopravu. Dále chceme, aby se na linkách objevovaly i nízko – a bezemisní autobusy,“ jmenuje Petr Borecký.

Vybraní dopravci budou zajišťovat obslužnost od prosince 2024 po dobu deseti let. Návrh ještě musí schválit krajští zastupitelé a také pražští radní, a to tak, aby mohly být uzavřeny příslušné smlouvy. Dopravce z první vlny schválili krajští radní i zastupitelé v dubnu.

Vybraní dopravci a oblasti:

a) ČSAD MHD Kladno a.s., Stochovsko

b) MARTIN UHER, spol. s r.o., Štěchovicko

c) ARRIVA CITY s.r.o., Jílovsko

d) ČSAD Benešov s.r.o., Voticko, Sázavsko

e) ČSAD Střední Čechy, a.s., Brandýsko

f) ARRIVA autobusy a.s., Kutnohorsko, Poděbradsko