Agregátor obsahu

Zpět Ředitelé krajských příspěvkových organizací se setkali s vedením Středočeského kraje

Ve středu 21. června proběhlo v čestlickém hotelu Aquapalace Praha v pořadí již druhé setkání ředitelů krajských příspěvkových organizací s vedením Středočeského kraje. Hejtmanka spolu s dalšími členy vedení krajského úřady seznámila přítomné ředitele s celou řadou novinek, opatření a aplikací, které kraj uvádí do praxe v souladu se snahou o maximální podporu organizací krajské samosprávy. Akce se zúčastnilo přes 250 zástupců organizací.


V nabitém konferenčním sále čestlického hotelu Aquapalace Praha zahájila setkání hejtmanka Petra Pecková. „Středočeský kraj má celkem 261 příspěvkových organizací. Jsou to dětské domovy, dětská centra, střední školy, speciální školy, muzea, galerie, domovy seniorů a další organizace v oblasti sociální, ale třeba také Krajská správa a údržba silnic, IDSK a další. To oni dělají pro kraj tu nejdůležitější práci a naší snahou je jim tuto práci co nejvíce usnadnit.“


Na programu bylo několik bodů. V úvodu hovořila hejtmanka o problematice rozpočtového určení daní, v rámci, kterého je Středočeský kraj, jako největší a nejlidnatější z krajů České republiky znevýhodňován oproti ostatním: „Jsme chudý kraj s bohatými obcemi a bohatými lidmi, bohužel aktuální rozpočtové určení daní nám nezaručuje spravedlivý podíl na státních financích. Snažíme se o narovnání, celou věc probíráme na Asociaci krajů, jednáme i s Ministerstvem financí.“ 


Náměstek hejtmanky pro oblast financí a dotací Michael Kašpar poté seznámil přítomné zástupce krajských organizací s dotačními možnostmi Středočeského kraje a představil rovněž aktuální programy státu a EU, které mohou příspěvkové organizace využít pro svůj rozvoj. Jeho vystoupení doplnil Jaroslav Cingr, vedoucí odboru řízení dotačních projektů, který předal ředitelům užitečné informace pro přípravu projektů a metodické vedení projektů. Ředitelé krajský příspěvkových organizací byli dále seznámeni se změnami v oblasti veřejných zakázek, které odprezentoval ředitel Krajského úřadu Jan Louška. 


O průběhu probíhající pasportizace krajského majetku hovořil na setkání radní pro oblast investic, majetku a veřejných zakázek Libor Lesák: „Běží fyzická pasportizace budov a pozemků. Aktuálně je zaevidováno přes 110 budov v gesci sociálního odboru a odboru školství. Historicky docházelo k řadě změn a zásahů, které nebyly zaneseny ve zřizovací listině, proto ve spolupráci s vedením příspěvkových organizací řešíme a postupně napravujeme veškeré nesrovnalosti. Zároveň probíhá také příprava veřejné zakázky na výběr dodavatele SW nástroje pro centrální evidenci budov a pozemků. V tuto chvíli je před dokončením technická části zadávací dokumentace, která bude podkladem pro vypsání veřejné zakázky.“